شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۲۰۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تجهیز 1400 هکتار از اراضی دشت های ارس به سیستم آبیاری تحت فشار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: پیرو همکاری سازمان با شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی، بخش دیگری از اراضی کشاورزی این منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

به گزارش خبرنگارفودنا : محسن خادم عرب باغی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، 1400 هکتار از اراضی منطقه آزاد ارس جهت انجام مطالعات خاکشناسی و طراحی و اجرای سیستم آبیاری در اختیار شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی قرار می گیرد.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، جهت افزایش بهره وری و جلو گیری از خرد شدن اراضی، بعد از اتمام آماده سازی، از اراضی مذکور در قالب کشت و صنعت بهره برداری خواهد شد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس افزود ، پیگیری اختصاص آب از سازمان آب و هزینه های پروژه از جمله مطالعه، طراحی و اجرا بر عهده شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی می باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون 1900هکتار از اراضی 3300 هکتاری دشت گلفرج با همکاری این سازمان و سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه ای استان تجهیز و آماده آبیاری تحت فشار قرار گرفته است، گفت: 720 هکتار از این اراضی تا پایان سال کشت و به بهره برداری خواهد رسید.
شایان ذکر است، تفاهم نامه همکاری تجهیز 1400 هکتار از اراضی روستاهای گلفرج و سیلگرد به سیستم آبیاری تحت فشار به امضای محسن خادم عرب باغی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و سیروس صفائی فرد مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی رسید...
(شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها