شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۱۹۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

کمک 150 هزارتومانی دولت برای خرید فرآورده‌های لبنی

مدیرعامل صنایع لبنی گفت: کمک 150 هزار تومانی دولت برای خرید فراورده‌های لبنی به هر ایرانی می‌تواند گامی در جهت حمایت از این صنعت باشد.

محمد رضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور، درخصوص خرید شیر خام به نرخ مصوب گفت: درحال حاضر اجرای مصوبه خرید شیرخام به نرخ هزارو 440 تومان از سوی کارخانه‌ها به سبب عدم استقبال و توان خرید مردم امکان پذیر نیست و این درحالی است که در سال‌های گذشته به سبب افزایش قدرت خرید مردم افزایش نرخ شیرخام از سوی کارخانه‌ها انجام شده است.

وی افزود: صنعت لبنیات به عنوان یکی از محصولات استراتژیک سهم 35 درصدی در سفره های مردم دارد که عدم استفاده از آن منجر به بیماری های مختلفی از جمله پوکی استخوان شده که در آینده این امر ضربه‌های سنگینی را به کشور وارد می کندو به همین خاطر بایستی باید از ابتدا تا انتهای این زنجیره را حمایت کند.

اسماعیلی درادامه گفت: براساس برنامه پنجم توسعه سرانه مصرف شیر باید به 150 لیتر می‌رسید که متاسفانه نه تنها مصرف سرانه افزایش پیدا نکرد بلکه به سبب کاهش قدرت خرید مردم مصرف شیر و فراورده‌های لبنی به شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه با اشاره به حمایت دولت به صنعت خودروسازی بیان کرد: با تو جه به اینکه بسیاری از روستاها دامداران با داشتن یک الی دو گاو تنها از فروش شیر به کارخانه‌ها امرار معاش می‌کنند اما در این میان دولت به بهانه اشتغال مبالغ سنگینی را به خودرو سازی تزریق می‌کند.

 حال لازم است که دولت برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران  و حمایت از صنعت تنها سالانه 150 هزار تومان به هر ایرانی برای خرید شیر و فراورده‌های لبنی کمک کنند زیرا درغیر این صورت باید در آینده هزینه‌های هنگفتی را صرف درمان پوکی استخوان درکشور نمایند./  باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها