جمعه / ۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۱۹۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران:

قیمت فراورده های لبنی افزایش نیافته است

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمتی در فرآورده های لبنی نداشته ایم، گفت: در صورت مشاهده هرگونه افزایش نرخ محصولات، با شرکت های متخلف برخورد خواهد شد.

رضا باکری  درباره افزایش مجدد قیمت فرآورده های لبنی توسط برخی شرکت ها افزود: امسال مصوبه ای برای افزایش نرخ فراورده های لبنی نداشته ایم و در تماس تلفنی با برخی شرکت های بزرگ زیرمجموعه این انجمن، موضوع افزایش قیمت مجدد پیگیری و رد شد.
وی گفت: اگر کسی مستنداتی از افزایش قیمت محصولات لبنی شرکت ها دارد برای پیگیری از سوی سازمان بازرسی ارائه دهد تا شرکت های متخلف معرفی و با آنان برخورد قانونی شود.

** کاهش 18درصدی مصرف شیر و فراورده های لبنی
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره کاهش مصرف شیر و فرآورده های لبنی نیز گفت: طبق آمارهای بانک مرکزی میانگین مصرف شیر و فرآورده های لبنی در سبد خانوار 18 درصد کاهش را نشان می دهد و آمارهای انجمن صنایع لبنی نیز براساس میانگین تولید و فروش این موضوع را تائید می کند.
باکری افزود: هم اکنون آمار سرانه تولید شیرخام در کشور بر مبنای جمعیت بین 85 تا 90 کیلوگرم و اما سرانه مصرف فرآورده های لبنی کشور نیز بین 60 تا 65 کیلوگرم است.
وی ادامه داد: سرانه مصرف جهانی فرواورده های لبنی بین 150 تا 160 کیلوگرم است
به گفته باکری، سالانه بخشی از تولید شیرخام ایران به کشورهای هدف همچون حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق و ترکمنستان صادر می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون با مسئولان در حال تبادل نظرهستیم تا برای جبران کاهش قدرت خرید مردم و تحقق افزایش سرانه تولید و مصرف در برنامه ششم توسعه راه حلی بیندیشیم.
به گزارش ایرنا، سال گذشته هشت میلیون و 800 هزارتن شیرخام در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال تولید شیر در کشور به 9 میلیون و 100 هزار تن برسد./ ایرنا
(جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها