جمعه / ۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۱۹۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اعتراض مرغداران به افزایش تعرفه واردات واکسن+ سند

مرغداران با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی از آنچه آن را افزایش نابهنجار تعرفه واردات واکسن ها خوانده اند، گلایه کردند و خواهان استفاده غیر اجباری از واکسن عرضه شده در بازار شدند.

 مرغدارن از تشکل‌های  مختلف کشوربا ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی از آنچه آن را افزایش نابهنجار تعرفه واردات واکسن ها خوانده اند، گلایه کردند و خواهان استفاده غیر اجباری از واکسن عرضه شده در بازار شدند.

در متن این نامه آمده است: "همانگونه که مستحضرید شیوع و طغیان هر از گاه بیماری طیور علاوه بر افزایش حساسیت های امنیت زیستی لزوم پیشگیری کاملا موثر، مطمئن و قاطع را نیز یاد آور می‌شود.
در این میان با توجه به وجود واکسن های تولیدی یک موسسه در داخل کشور که در بسیاری از موارد، مرغدارن مصرف کننده نسبت به اثر بخشی آنها توجیه نبوده و سرمایه گذاری کلان خود در بخش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ و بازار پر نوسان آن را به هر دلیل نمی خواند اجبارا به مصرف این گونه واکسن ها بسپارند راشاهد بوده و رویکرد و رجحان بسیاری از آنها به واکسن های خارجی را همواره نظاره گر هستیم.
اما متاسفانه افزایش نابهنجار تعرفه واکسن های وارداتی که اکنون مجموعا بالغ بر 38 درصد گردیده است و زمزمه های افزایش هرچه بیشتر آن نیز در سال آتی به گوش می رسد و همچنین کمبود آنها حق انتخاب از تولید کنندگان سلب و موجب فزونی قیمت تمام شده محصولات مرغ و تخم مرغ و نهایتا افزیش بهای خرید مصرف کنندگان آن شده است.

با توجه به توضیحات فوق از حضرت عالی در خواست دارم با عنایت با جدی بودن بیماری‌های طیور و اپیدمی های مسبوق به سابقه آن که سالانه ضرر و زیان هنگفتی به مرغداران و اقتصاد ملی وارد می کند نسبت به کاهش تعرفه واکسن های وارداتی که مورد وثوق صنف دامپزشک و مرغدار بوده حساسیت لازم را ابراز نموده و دستورات اکید صادر فرمایند.

رجاء واثق داریم که تعدیل تعرفه ها و رقابت آفرینی انگیزه های بسیاری در جهت بهبود کیفیت هرچه بیشتر این گونه محصولات داخلی را فراهم می آورد./ تسنیم

(جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها