سه شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۲۱:۴۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۱۹۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
24 الی 28 آذر 94:

نمایشگاه صنایع غذایی 'پیشواز شب یلدا' در قائمشهر برگزار می‌شود

انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران نمایشگاه صنایع غذایی را با هدف اهمیت مصرف انواع غذاهای سالم و استاندارد و ترویج تغذیه مناسب با عنوان ' پیشواز شب یلدا ' برگزار می کند.

به گزارش ایرنا نمایشگاه صنایع غذایی مازندران بیست و چهارم تا بیست هشتم آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائمشهر گشایش می یابد. 
دکتر اسماعیل خاتمی مقدم رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا گفت: تغذیه مناسب و تحرک کافی یکی از عوامل اصلی در کاهش مرگ و میر است، که همواره باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.
وی به اهمیت ترویج فرهنگ مصرف انواع میوه در شب یلدا اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس هماهنگی ، مخاطبین اصلی این نمایشگاه دانش آموزان ،مدیران و معلمان ، دانشجویان و استادان دانشگاه ها ، تشکل های مردم نهاد ، نمایندگان اصناف و صاحبان فروشگاههای بزرگ استان مازندران هستند.

خاتمی مقدم با تاکید بر این نکته که برگزاری نشست های تخصصی کاربردی در مورد اهمیت مصرف انواع تولیدات صنایع غذایی به ویژه شیر مدارس از برنامه های جنبی این نمایشگاه است، بیان داشت: نمایشگاه فرصتی برای ارائه توانمندی های صنایع غذایی است و از آنجاییکه مازندران توانمندی بالایی که در عرصه محصولات کشاورزی و غذایی دارد، همنشینی صنایع غذایی با مردم ،معرفی واحدهای برتر و سلامت محور سبب افزایش فرهنگ تغذیه می شود.

برگزاری نمایشگاه باید به یک برنامه هوشمندانه تبدیل شود

خاتمی مقدم اجرای نمایشگاه صنایع غذایی را یک برنامه کاملا تخصصی برشمرد و افزود: برگزاری نمایشگاه باید به برنامه کاملا هوشمندانه تبدیل شود .
وی گفت: نشست کارشناسان صنعت شیر و فرهنگیان و الزامات و مزایای اقتصادی برند حلال در ایران و جهان از دیگر برنامه های این نمایشگاه است .
بررسی های دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشان می دهد که 87درصد مردم استان کمتر از حد نرمال میوه و سبزی مصرف می کنند.
همچنین بررسی ها گویای این موضوع است که 72درصد مرگ ومیر در افراد 30 تا 70 سال استان مازندران به دلیل مشکلات قلب و عروقی، دیابت، سرطان ها و بیماری تنفسی است و نداشتن تحرک بدنی ،تغذیه نا مناسب و سیگار، سه عامل مهمی است که شخص در رعایت آن دخالت مستقیم دارد. 
بر اساس اطلاعات بانک اطلاعاتی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازنران ،450 واحد صنایع غذایی در استان شناسایی شده است که 315 واحد آن توسط سازمان صنعت و معدن و 135 واحد توسط جهاد کشاورزی مجوز فعالیت بهره برداری دارند.
450 واحد شناسایی شده صنایع غذایی مازندران در 9 گروه لبنی، آرد، فرآورده های گوشتی ، روغن، بسته بندی، کنسرو غیر گوشتی ، فرآورده های آردی ، نوشیدنی و کشتارگاه طیور فعالیت دارند
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۲۱:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها