سه شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۱۹۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ابطال مجوز نانوایان متخلف/ استاندارد و بهداشت ناظر سلامت نان هستند

مدیرکل خرید داخلی و هماهنگی نظارت آرد و نان گفت: متولی و ناظر بر سلامت نان، سازمان استاندارد و وزارت بهداشت هستند که باید با نانوایی‌های متخلف که از جوش شیرین یا جوهر قند در پخت نان استفاده کرده‌اند، برخورد کنند و طبق قانون مجوز نانوایان متخلف باطل می‌شود.

سید مومن نیافر  اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در هر استان به عنوان نماینده وزارت بهداشت و سازمان استاندارد متولی نظارت بر سلامت تولید نان است و با خبازی‌های متخلف که از جوش‌شیرین یا مواد دیگر استفاده کرده‌اند، باید برخورد کند.

وی افزود: براساس قانون، نان‌های سنتی باید از ترکیبی از آرد، آب و خمیرمایه استفاده کنند و هرگونه افزودنی دیگر غیرمجاز است و تخلف محسوب می‌شود. بر این اساس نانوایی‌هایی که از هرگونه افزودنی دیگر مانند جوش‌شیرین استفاده کنند مشمول ماده 13 می‌شوند و ضمن برخورد با آنها حتی می‌توان مجوز آنها را باطل کرد.

نیافر اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی نظارت بر وظایف خود است و وظیفه اصلی تعریف شده برای این شرکت تامین و تدارک گندم برای کارخانجات آراد و آراد برای خبازی‌هاست. براین اساس این شرکت نظارت خود را در این فرآیند از توزیع گندم تا رسیدن آرد به خبازی‌ها اعمال می‌کند.

مدیرکل خرید داخلی و هماهنگی نظارت آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی گفت: پژوهشکده غله شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز به عنوان دستگاه همکار در کنار سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در تولید نان بر خبازی‌ها نظارت می‌کند و این شرکت در صورت مشاهده تخلف، آن را به وزارت بهداشت و سازمان استاندارد گزارش می‌کند./ ایسنا
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها