سه شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۱۹۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

سقفی برای واردات برنج تعیین نشده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که سقفی برای وارد‌کنندگان برنج قرار داده نشده است، گفت: پیشنهادی بود مبنی بر این‌که برای وارد‌کنندگان سقف قرار دهیم اما تصمیم را بر عهده آنها گذاشتیم تا بر مبنای نیاز بازار، برنج وارد کنند.

عبدالمهدی بخشنده امروز - سه‌شنبه - در حاشیه دیدار وزیر کشاورزی ایران با وزیر کشاورزی روسیه  مبنی بر اینکه با وجود اشباع بودن انبارهای برنج چرا اجازه واردات داده شده است؟ بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از حد نیاز بازار، برنج وارد نخواهد شد، زیرا واردکنندگان نمی‌خواهند خواب سرمایه داشته باشند؛ بنابراین واردات را طوری صورت می‌دهند که با نیاز بازار تنظیم باشد.

وی با اشاره به نحوه‌ اطمینان از سلامت برنج‌های وارداتی افزود: معمولا به صورت سنتی برنج از کشورهای هند، پاکستان، ارگوئه، تایلند وارد می‌شود، اما این واردات باید مطابق استاندارد‌های بهداشتی و گواهی سلامت از کشور صادر‌کننده باشد و پس از ورود نیز توسط سازمان حفظ نباتات ایران، نمونه‌برداری و آزمایش انجام می‌شود.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کاهش واردات در سال جاری
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی به صادرات هفت ماهه در محصولات کشاورزی اشاره و بیان کرد: براساس آخرین آمار، میزان صادرات نسبت به سال گذشته در همین مقطع مقداری افزایش داشته و طبق آخرین آمار گمرک میزان واردات 12 تا 13 درصد کاهش داشته است.

بخشنده ادامه داد: کل صادرات بخش کشاورزی در سال گذشته شش میلیارد دلار بوده است و در حال حاضر به صادرات سه میلیارد دلار نزدیک شده‌ایم.

وی کاهش واردات را عمدتا در زمینه غلات عنوان و اظهار کرد: میزان واردات جو و ذرت کاهش یافته و عمده کاهش واردات را در گندم داشته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که بنا به دستور ویژه، سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید تضمینی شیر اقدام می‌کند، تصریح کرد: هرچه شیر عرضه شود و در بازار مازاد باشد باید بخریم و آن را تبدیل به شیرخشک کنیم.

بخشنده درباره‌ صادرات شیرخشک در سال گذشته نیز گفت: پارسال نزدیک به 11 هزار تن شیرخشک صادر کردیم و امسال هم بیش از 3000 تن شیر خشک صادر شده است./ ایسنا
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها