سه شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۱۹۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزی ارگانیک یعنی سلامت مردم, محصول و محیط زیست

یک کارشناس کشاورزی گفت: در کشاورزی ارگانیک سلامت مردم، سرزمین، محصول و حفظ محیط زیست مطرح است و این مسائل از انگیزه اقتصادی در تولید نیز قوی‌تر است و منافع فردی و ملی در بلند مدت بر سود سریع الوصول و آنی ترجیح داده می‌شود.

علی ابراهیمی درباره الزامات و مبانی ترویج و توسعه کشاورزی ارگانیک در ایران اظهار داشت: از جمله اهداف توسعه هزاره سوم، ریشه کنی گرسنگی و فقر شدید، مبارزه با بیماری‌ها، سلامت بهداشت مادران، کاهش مرگ و میر کودکان، مشارکت جهانی برای توسعه و به ویژه اطمینان از پایداری محیط زیست اعلام شد.

به گفته وی به رغم اینکه تاریخ پایانی اهداف هزاره سوم 2015 است, اجلاس جهانی ریو + 20 که خردادماه گذشته با مشارکت سران کشورها در برزیل تشکیل شد و اهداف مذکور را مورد تأیید قرار داده و در سند و بیانیه اجلاس گنجانده است, کمیته های فنی و اجرایی به دنبال عملیاتی کردن اهداف این اجلاس است.

دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی افزود: علاوه بر این که اجلاس مذکور به اهداف کلان اشاره شده پایبند است اقتصاد سبز را به صورت مؤکد مورد تایید قرار داده و آن را ابزاری مناسب تعریف کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: بیانیه اجلاس فوق الذکر تحت عنوان «آینده ای که می‌خواهیم» مورد پذیرش قرار گرفته و کشور ایران نیز موظف به مد نظر قرار دادن مفاد آن است.

وی اضافه کرد: قانون اساسی و سند چشم انداز و دیگر قوانین به صراحت به این مباحث اشاره دارند. به ویژه به امنیت غذایی، برخورداری از محیط زیست سالم و سلامت آحاد مردم و جامعه عنایت دارد.

این کارشناس کشاورزی افزود: کشاورزی ازگانیک در همین راستا تعریف و تأکید می‌شود. بررسی ها نشان می‌دهد که به طور قطع امکان تولید محصولات کشاورزی سالم و بدون مصرف کود و سم وجود دارد.

ابراهیمی معتقد است: در کشاورزی ارگانیک سلامت مردم، سرزمین، محصول و حفظ محیط زیست مطرح است و این مسائل از انگیزه اقتصادی در تولید نیز قوی‌تر است و منافع فردی و ملی در بلند مدت بر سود سریع الوصول و آنی ترجیح داده می‌شود./ تسنیم
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها