سه شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۱۹۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تصمیمات ناگهانی دولت در تنظیم بازار مرغ به ضرر تولیدکنندگان تمام شد

کاهش 1500 تومانی قیمت مرغ در آستانه ماه محرم و عملکرد دیرهنگام دولت در تنظیم بازار باعث ضرر تولیدکنندگان و مرغداران شد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ از ابتدای محرم 1500 تومان افت داشت. شرکت پشتیبانی امور دام در رابطه با تنظیم بازار مرغ ضعیف عمل کرد و همین موضوع باعث شد که مرغداران و تولید‌کنندگان ضرر زیادی را متحمل شوند. مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و مدیر عامل شرکت تلاونگ در گفت و گو با خبرنگار سایت اتاق گفت: شرکت پیشتیبانی یا به عبارتی دولت باید بطور ثابت در یک دوره خرید تضمینی داشته باشد تا مرغداران بدانند سود معقول آن ها چقدر است. وقتی دولت گاهی وارد بازار مرغ می شود و گاهی نمی شود، نمی توان محاسبه دقیقی در مورد قیمت محصول و سود بنگاه داشت. وقتی دولت مرغ را به میزان زیاد و قیمت می خرد و در بازار عرضه می کند، تولید کنندگان لطمه می بینند.

معصومی ادامه داد: راه های بهتری از این تصمیم های هیجانی هست اما سال هاست که تولید کنندگان مرغ از تصمیمات ناگهانی دولت متضرر می شوند. متاسفانه قدرت و اقتدار انجام تصمیمات با ثباتی که سود همه در آن باشد در تصمیم گیران این عرصه در دولت وجود ندارد. هر بار ورود ناگهانی دولت به بازار باعث ضرر بیشتر تولید کنندگان می شود.

معصومی با اشاره به اینکه این مشکلات و بی ثباتی ها در عرصه صادرات مرغ وجود دارد گفت: در بحث صادرات هم سیاست های یکنواختی وجود ندارد. در حال حاضر صادرات مرغ ایران به کشور عراق به دلیل بسته بودن مرز و خروج زائران اربعین انجام نمی شود. همه چیز در این مورد بطور اتفاقی پیش می رود و هیچ رویه منسجمی وجود ندارد که تصمیم بگیریم برای مثال به دلیل افزایش صادرات به کشوری مثل عراق تولید را 20 درصد بالا ببریم.
(سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها