دوشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۱۹۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

کشاورزان کارنامه می‌گیرند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران، گفت: اولین المپیاد بهره وری در بخش کشاورزی به منظور سنجش وضعیت بهره وری بخش کشاورزی و برای آگاهی و بهره گیری کشاورزان و مسولان برگزار می‌شود.

علیرضا بزرگی در نشست خبری "المپیاد ملی بهره بری بخش کشاورزی و منابع طبیعی" با اعلام این خبر، اظهار کرد: اولین المپیاد بهره‌روی در بخش کشاورزی به منظور سنجش وضعیت بهره وری بخش کشاورزی و برای آگاهی کشاورزان و مسولان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای مشخص کردن شاخص‌های مورد نظر در این المپیاد 600 نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است و امیدواریم که علاوه برآگاه سازی خود کشاورزانف ما نیز بتوانیم از آن برای برنامه ریزی‌های آتی بخش کشاورزی استفاده کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران، ادامه داد: 37 سال است شاخص‌هایی برای تعیین بهره‌وری در بخش کشاورزی مشخص نکرده‌ایم، درحالی که این امر یکی از ضروریات مورد نیاز این بخش بوده است.

وی همچنین با اشاره به انتخاب کشاورزان نمونه در کشور، خاطرنشان کرد: ما هر ساله براساس معیاری کشاورزان نمونه را انتخاب می‌کنیم اما واقعا برای توانمند سازی مضاعف آنها کاری نکرده ایم و آنها را به حال خود رها کرده‌ایم.

بزرگی تصریح کرد: این المپیاد در 8 مجموعه دام، طیور،زنبورداری، شیلات و آبزیان، صنایع کشاورزی، زراعت و باغبانی، صنایع طبیعی و محیط زیست، بورس، بازرگانی، تامین نهاده ها پایه کشاورزی و دامی، تعاونی،اتحادیه و تشکل‌های بخش کشاورزی و شرکت‌های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی برگزار می‌شود.

وی افزود: کشاورزان با شرکت در این المپیاد گواهینامه معتبری دریافت می‌کنند که در واقع برای آنها به عنوان یک کارنامه می‌ماند.

بزرگی با اشاره به اینکه 33 نشان عالی بهره‌وری با همراه جوایز نقدی در این المپیاد به کشاورزان برگزیده اعطا می‌شود،اظهار کرد: وزارتخانه ‌های کشاورزی، کار و صنعت و معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان محیط زیست و بخش‌های دیگری مانند اتاق بازرگانی مشارکت دارند./ تسنیم
(دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها