یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۱۸۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

اثر بخشی تسهیلات صادراتی چگونه بیشتر می شود؟

افزایش مابه التفاوت سود فعلی تسهیلات بانکی با تسهیلات اعطایی به صادرکنندگان از سوی دولت، می تواند به اثرگذاری این تسهیلات کمک کند.

محسن بهرامی ارض اقدس، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران  گفت: اینکه وزارت صنعت و معدن با قاطعیت اعطای تسهیلات 200 میلیارد تومانی را اعلام کرده نشان می دهد که پشتوانه اجرایی و عملیاتی کردن آن در دولت وجود دارد. مسئله این است که 200 میلیارد تومان تسهیلات در 40 میلیارد صادرات ایران اصلا رقم قابل توجهی نیست. نکته این است که چند درصد از این تسهیلات به عنوان یارانه صادرات در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات ادامه داد: اثرگذاری این تسهیلات در صادرات به این مسئله بستگی دارد که دولت چه میزان از سود این تسهیلات را تقبل کند. اگر نرخ سود تسهیلات بانکی در حال حاضر 24 درصد است، دولت با در نظر گرفتن سود 18 درصد برای این تسهیلات و اعطای 6 درصد از این سود به عنوان یارانه به صادر کننده، می تواند ارزش بیشتری به این تسهیلات ببخشد.

ارض اقدس با اشاره به اینکه با کاهش هرچه بیشتر سود تسهیلات منابع بیشتری در اختیار صادر کننده قرار می گیرد گفت: هرچقدر مابه التفاوت سود این تسهیلات با سود بانکی فعلی بیشتر باشد، اثرگذاری آن برای صادرکنندگان بیشتر است.
(یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها