شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۰
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۱۸۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

سلامت آب‌های معدنی موجود در بازار مورد تایید است

رئیس سازمان غذا و دارو، با تاکید بر ضرورت استفاده مردم از مواد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، گفت: نگرانی در مورد سلامت آب های معدنی و نمک های موجود در بازار وجود ندارد.

رسول دیناروند ، با بیان اینکه درحال حاضر سازمان غذا و دارو به خوبی بر سلامت مواد غذایی مردم کنترل و نظارت دارد،گفت: تمامی آب های موجود در بازار چه از نوع معدنی و چه آشامیدنی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

وی با تاکید براینکه هیچ نگرانی درخصوص سلامت آب‌های معدنی موجود در بازار وجود ندارد، افزود: مردم با خیال راحت می توانند مصرف کنند چون تولید تمامی آب های مشکل دار متوقف شده است.

دیناروند ادامه داد: آب آشامیدنی و آب معدنی موجود در بازار مورد تایید بوده و بازهم سازمان غذا و دارو کیفیت و سلامت آن ها را رصد می کند.

توصیه وزارت بهداشت استفاده صرف از نمک های مجاز است
 

وی با اشاره به عرضه برخی نمک ها با عنوان نمک دریا و نام های مشابه به بازار،گفت: توصیه وزارت بهداشت برای مصرف خانوار،مصرف آشپزخانه و صنایع غذایی استفاده از نمک های تصفیه شده مجاز به جهت یددار بودن آن ها است.

توصیه قطعی وزارت بهداشت استفاده از نمک‌های مجاز و استاندارد است


دیناروند افزود:متاسفانه برخی نمک‌های غیرمجاز که مراحل تصفیه را طی نکردند در بازار وجود دارند که این نمک ها به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند.

وی ادامه داد: نمک‌های غیرمجاز ،ید نداشته و مراحل تصفیه را نیز طی نکرده اند از این رو با دارا بودن فلزات سنگین گاهی اوقات حتی سم "ارسنیک" سلامت مردم را تهدید می کند.

دیناروند تاکید کرد:توصیه قطعی وزارت بهداشت استفاده از نمک های مجاز و استاندارد است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به کنترل بیماری "گواتر"درسال های اخیر،تصریح کرد: با مصرف نمک های تصفیه شده و یددار کنترل این بیماری میسر شده است.
(شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها