دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۱۷۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نشست هماهنگی کمیته های کدکس غذایی برگزار شد

به منظور هماهنگی در فعالیت های کدکس غذایی به ویژه اجرای بهتر مسئولیت های جمهوری اسلامی ایران در راهبری کدکس غذایی منطقه خاور نزدیک ، نشستی با نمایندگان کمیته های کدکس غذایی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان حفاظت از محیط زیست ، پژوهشگاه استاندارد ، صبح امروز ، یکشنبه 24 آبان در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

به گزارش فودنا سودابه یحیی زاده ، مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی ، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و همفکری برای استفاده از ظرفیت و توان وزارتخانه ها ، سازمان ها و بخش خصوصی در حوزه کدکس غذایی کشور ، تدوین استانداردهای بین المللی و ارایه پیشنهادات در این خصوص برشمرد.

وی با اشاره به واگذاری راهبری  کمیته کدکس منطقه خاور نزدیک به جمهوری اسلامی ایران و انجام هر چه بهتر فعالیتهای کشور در زمینه کدکس غذایی، بازنگری و ترمیم ساختار کمیته های غیر فعال دانست و افزود : برای انجام فعالیت موثر این کمیته ها نیازمند مشارکت بیشتر اعضای کمیته ها و آسیب شناسی تا رسیدن به راهکار اجرایی و پویایی فعالان در این عرصه هستیم .

لیلا زینت بخش ، رئیس گروه هماهنگی استانداردهای بین المللی کدکس غذایی در ادامه به بررسی وضعیت موجود کدکس غذایی و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداخت.

وی با اشاره به تدوین استراتژی شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران ، هدف از این استراتژی را ارتقای سطح تکنولوژی ، افزایش ضریب ایمنی و کیفیت، کمک به توسعه اقتصادی و تجارت عادلانه عنوان کرد.

محمد حسین شجاعی ، مشاور رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هماهنگ کننده منطقه خاور نزدیک کدکس ، در ادامه این نشست در خصوص برنامه های کمیته منطقه خاورنزدیک و مسئولیت  جمهوری اسلامی ایران در انجام امور محوله و نحوه همکاری در سطح کشور را مطرح نمود.

در پایان ، مسئولان حاضر در نشست ، پاسخگوی سئوالات مطرح شده در این خصوص بودند.
(دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها