یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۱۷۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تبدیل 9 میلیون مرغ پیر تخمگذار به فرآورده گوشتی

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩهندگاﻥ ﻣﺮﻍ ﺗخمگذار با اشاره به طرح جایگزین خمیر مرغ گفت: درمرحله اول حذف مرغ‌های پیر از مرغداری‌های کشور ، 9 میلیون قطعه مرغ پیرتخمگذار به جای تولید خمیر مرغ ، بعد از جداسازی استخوان به صنایع فرآورده های گوشتی می روند.

فرزاد طلاکش ، درباره سرنوشت حذف 15 میلیون قطعه مرغ تخمگذار پیر که در طرح جدید سازمان دامپزشکی قرار است از چرخه تولید خارج شود، اظهار کرد: درمرحله اول این طرح 8 تا 9 میلیون قطعه مرغ تخمگذار از چرخه تولید حذف می شود.

وی افزود: ظرفیت تولید مرغ های تخم گذار پیر در مقایسه با جوان 52 درصد است، یعنی مرغ های پیر یک روز در میان اما مرغ های جوان هر روز تخم می گذارند.

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﮐﺎﻧﻮﻥ سراسری ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨد گاﻥ ﻣﺮﻍ ﺗخمگذار ادامه داد: تدام تولید و عدم حدف آنها از چرخه تولید دو مشکل را برای صنعت مرغداری ایجاد می کرد، زیرا حساسیت  آنها به بیماری‌ها بیشتر است و با نگه داشتن ویروس ها در بدن خود به عنوان ناقل عمل می‌کنند و مشکل دوم قرار نداشتن در برنامه و آمارهای دولت است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که دولت زمان مشخصی برای خروج مرغ های تخمگذار پیر از چرخه تولید مشخص کرده است، در صورت عدم خروج و تاخیر، باعث افزایش تولید و بر هم خوردن تنظیم بازار می شود.

طلاکش با بیان اینکه از مرغدارن خواسته می شود که همکاری لازم را در طرح جدید دولت داشته باشند ،تصریح کرد: مرغ های پیر در حال حاضر 15 درصد مازاد تولید ایجاد کرده اند و از لحاظ بهداشتی و اقتصادی تولیدات مرغدارن را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی اظهار کرد: در صورتی که ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ براشته نشود، از نظر مرغدارن مشکلی وجود ندارد، زیرا تصمیم گرفته شده است که گوشت این مرغ ها بعد از جداسازی استخوان به صورت منجمد و قیمت مقرون به صرفه‌ای در اختیار صنایع فرآورده های گوشتی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: این مرغ ها کمی دیرپز هستند به هیمن منظور صنایع تولید کننده فرآورده های گوشتی با عملیاتی که بر روی آنها انجام می دهند به خوبی می توانند از این مواد استفاده کنند./ تسنیم
(یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها