شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۱۷۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
24 و 25 آبان ماه

همایش برچسب‌گذاری مواد‌غذایی و نشانگرهای رنگی با حضور دکتر دیناروند

به گزارش فودنا، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی همدان، از برگزاری همایش کشوری برچسب گذاری مواد غذایی و نشانگرهای رنگی در 24 و 25 آبانماه خبر داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه، دکتر محمد کاظم زاده با اشاره به حضور دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و دیگر هیات همراه در این همایش افزود: با توجه به گسترش روز افزون  بیماری های  مزمن به دلیل کم تحرکی، تغذیه نامطلوب و استرس ها، سازمان غذا و دارو وزارات بهداشت همگام با دیگر کشورهای توسعه یافته در حوزه سلامت اقدام به سیاست گزاری و اجرای طرح بر چسب گذاری جدید مواد غذایی و نشانگر های رنگی تغذیه ای کرده است.
وی افزود: این طرح که زیر ساخت های ان در سالهای 91تا 93 فراهم شده است پس از تصویب در حال حاضر از ابتدای امسال  با الزامات سازمان غذا و دارو دردانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر روی محصولات غذایی وآشامیدنی درحال  اجرا  است.
کاظم زاده ادامه داد: با توجه به اهداف سلامت نگر وزارت بهداشت  در راستای پیشگری از بیماری های مزمن شامل بیماری های قلبی، عروقی، سرطان ها، فشار خون، دیابت وهمچنین حفظ وارتقا سطح  سلامت  آحاد مختلف جامعه با کاهش نمک، کاهش قند وچربی های مضر وهمچنین متعادل  کردن سطح انرژی دریافتی متناسب با نیازهای  بدن هر فرد ضرورت برگزاری این همایش احساس می شود.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه، با اشاره به اینکه طرح نشانگرهای رنگی تغذیه ای با مشارکت صاحبان صنایع غذایی وآشامیدنی  اجرا می شود، ابراز داشت: نشانگر های  رنگی به شکل بسیار ساده وقابل درک، مصرف کنندگان را در سطوح مختلف اجتماع  مانند یک کارشناس تغذیه ای همراه برای انتخاب سالم تر ومطمئن تر  هدایت می کند.
کاظم زاده همچنین در مورد نشانگرها افزود: این نشانگر ها به منظور  مقایسه یک محصول با محصول دیگر نیست بلکه یک محصول را در شرایط مختلف تولید بررسی می کند.
وی در مورد  نشانگرهای رنگی تغذیه ای بیان کرد: برای نشانگرهای رنگی تغذیه ای از سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز استفاده می شود که رنگ سبز نشان دهنده یک انتخاب مطمئن تر وسالم تر است.
کاظم زاده یادآور شد: در نشانگرهای رنگ سبز میزان قند، چربی ونمک در آن محصول کم است، رنگ نارنجی نشان دهنده  یک انتخاب نسبتا خوب و رنگ قرمز نشان دهنده یک انتخاب خطرناک است، یعنی میزان قند، چربی و نمک در آن محصول زیاد است.

(شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها