شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۱۵۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

اگر 10 روز شکر نخورید چه اتفاقی می افتد؟

دکتر رابرت در دانشگاه کالیفرنیا مشاهده کردند که کاهش مصرف شکر در طی 10 روز، سبب پایین آوردن مقدارتری گلیسیرید به میزان 33 واحد، کاهش LDL و کلسترول به میزان 5 واحد و کاهش فشار خون می‌شود.

تأثیرات خونی کاهش مصرف قند و شکر
با کاهش مصرف قند در طی 10 روز اتفاقات جالبی در بدن رخ می‌دهد. شاید فکر می‌کنیم که اثر غذاها طولانی مدت هستند و ماه‌ها و  شاید بیشتر برای اثر گذاری لازم است اما دکتر رابرت در دانشگاه کالیفرنیا مشاهده کردند که کاهش مصرف شکر در طی 10 روز، سبب پایین آوردن مقدارتری گلیسیرید به میزان 33 واحد، کاهش LDL و کلسترول به میزان 5 واحد و کاهش فشار خون می‌شود. به دلیل کاهش مقدار انسولین و قند خون در تمامی افراد مورد آزمایش، خطر بیماری دیابت به میزان چشمگیری کمتر شد. کالری که از مواد غذایی مختلف تولید می‌شود با هم یکسان نیستند کالری که از شکر تولید می‌شود بالاتر از سایر مواد غذایی است. قند خوراکی از مقادیر مساوی فروکتوز و گلوکز تهیه شده است اما مشکل اساسی در ارتباط با فروکتوز آن است. ( دکتر سوشا )
 
اثر شکر بر کبد و بیماری‌های قلبی
فروکتوز یکی از قندهای مضر برای بدن است. منبع عمده انرژی بدن از گلوکز تأمین می‌شود، مقادیر مورد نیاز مصرف شده و مازاد آن در کبد و عضلات ذخیره می‌گردد. اما چیزی که در مورد فروکتوز اهمیت دارد این است که مازاد این قند تنها در کبد ذخیره می‌شود. به دلیل که ظرفیت کبد در ذخیره سازی فروکتوز محدود است مازاد آن تبدیل به چربی می‌شود و چربی وارد خون می‌شود. چربی اضافه در رگ‌های خونی رسوب می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. ( دکتر سوشا )
 
تغییر سبک زندگی و نیاز به دقت بیشتر در مصرف شکر
در باستان، قبل از اینکه شکر خالص شود و به صورت حبه‌های قند درآید تنها منبع فروکتوز همان میزان جزئی موجود در میوه‌ها بود. اما امروزه هر فرد به طور میانگین سالانه 60 کیلوگرم فروکتوز مصرف می‌کند. از سویی دیگر به دلیل تغییر سبک زندگی و کاهش تحرک جسمانی میزان مصرف شکر و تولید چربی در بدن با مقدار سوخت و ساز آن هم خوانی ندارد. یک مورد منفی دیگری که در ارتباط با فروکتوز وجود دارد این است که فروکتوز برخلاف سایر مواد غذایی تولید کننده چربی تأثیری در مهار کردن هورمون‌های اشتها آور ندارد. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی فروکتوز کمتر بر کاهش اشتها تأثیر گذار هستند. ( دکتر سوشا )
(شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها