سه شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۹
سرویس : سلامت - رژیم غذایی
کد خبر : ۶۱۴۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت - رژیم غذایی

تغذیه سالم و فعالیت بدنی راهکار اصلی درمان چاقی

دبیر اجرایی پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران، تاکید کرد: اساسا درمان اصلی چاقی اصلاح شیوه زندگی به مفهوم رعایت الگوی صحیح تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

دکتر محمد هاشمی در خصوص تجهیزات درمان موضعی لاغری اعم از کرایولیپولیز، لیپوماتیک و...، گفت: این گروه از درمان‌ها تحت عنوان بادی کانتورینگ منحصر به وجوه زیبایی و ظاهری بوده و به هیچ وجه درمان چاقی و اضافه وزن به حساب نمی‌آیند.

وی در ارتباط با کارایی و اثربخشی داروهای جدید درمان چاقی که در داروخانه ها موجود هستند و خاصیت دفع چربی دارند، گفت: اساسا درمان اصلی چاقی اصلاح شیوه زندگی به مفهوم رعایت الگوی صحیح تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است و بدون در نظر گرفتن این دو اصل سایر درمان‌ها فاقد پشتوانه علمی هستند.

هاشمی ادامه داد: در این میان داروهایی هستند که می‌توانند به فراخور وضعیت بیمار به روند کاهش وزن افراد اندکی کمک کنند اما باید در نظر داشت دارو فقط با تجویز پزشک و تهیه آن از داروخانه‌ها، امکان مصرف پیدا می‌کند.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه عمدتا داروهای تبلیغ شده در رسانه‌ها داروهای غیرمجاز هستند گفت: دارو یک کالای مصرفی معمولی نیست تا افراد به تشخیص خود آن را انتخاب کرده و مصرف کنند. دارو کالایی است که با توجه به نیاز بیمار و در نظر گرفتن مضرات و منافع آن فقط بایستی توسط پزشک تجویز شود، بنابراین تهیه دارو از منابعی غیر از داروخانه‌ها و بدون تجویز پزشک قطعا مردود است.

وی همچنین درباره تجهیزات درمان موضعی لاغری اعم از کرایولیپولیز، لیپوماتیک و...، گفت: این گروه از درمان‌ها تحت عنوان بادی کانتورینگ منحصر به وجوه زیبایی و ظاهری بوده و به هیچ وجه درمان چاقی و اضافه وزن به حساب نمی‌آیند.

هاشمی افزود: گرچه برخی از این روش‌ها مشروط بر سلامت تکنولوژی بکار رفته و کاربرد توسط مراکز مجاز ارائه خدمات می‌توانند به کاهش سایز بیماران در کنار درمان اصلی (اصلاح شیوه زندگی) کمک کنند ولی هیچکدام به تنهایی درمان چاقی محسوب نمی‌گردند.

پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران از ۲۵ تا ۲۷ آذر ۹۴ در مرکز همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار می شود./ مهر
(سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها