دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۱۴۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نرخ جدید خرید تضمینی گندم و چای امروز تعیین می‌شود

شورای اقتصاد، تعیین نرخ جدید خرید تضمینی گندم و چای را دستور کار جلسه بعدازظهر امروز دوشنبه خود قرار داد.

 امروز بعد از ظهر جلسه شورای اقتصاد تشکیل می‌شود که یکی از دستور کارهای جلسه تعیین نرخ تضمینی خرید گندم و چای است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تایید این خبر گفت: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه فصل برداشت محصول در بهار انجام می‌شد و دولت در ماه‌های اول منابع کافی ندارد، با تاخیر انجام می‌شد اما برای امسال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف شد از خطوط اعتباری بانک‌های خصوصی و دولتی استفاده کند و پول کشاورزان را به سرعت بپردازد و بعد تا پایان سال اصل و سود منابع بانکی را بازپرداخت کند.

در همین حال، مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور در گفتگو با مهر با بیان اینکه توقع کشاورزان از دولت تدبیر و امید این است که همانند سالیان قبل، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را به موقع اعلام کند، اظهارداشت: قطعا تاخیر دولت در اعلام نرخ‌های تضمینی سال زراعی 94 – 95، ناخواسته بوده و به دلیل بروکراسی‌های اداری اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعاتی که ما از منابع مطلع کسب کرده‌ایم، دولت به زودی نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام خواهد کرد.

اسدی با بیان اینکه کشاورز باید از قیمت تضمینی مطلع باشد تا بتواند درباره کشت محصول تصمیم‌گیری کند، افزود: امیدوار هستیم این کار هر چه سریع‌تر انجام شود و مجددا به تاخیر نیفتد.

وی درباره تاثیر تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی بر میزان کشت گندم در سالجاری نیز گفت: بعید است که این مساله سبب کاهش کشت گندم شود چراکه براساس قانون نرخ خرید تضمینی این محصول باید هر سال افزایش پیدا کند و بنابراین دلیلی ندارد کشاورزان اقدام به کشت نکنند.

اسدی افزود: براساس نرخ رسمی تورم در کشور قیمت گندم در سالجاری حداقل باید 1350 تومان باشد.
(دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها