یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۱۴۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش محسوس نمک در فرمولاسیون فراورده های غذایی

مدیر کل نظارت بر فراورده های ؛ذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص برنامه های جدید اداره کل متبوعش درخصوص کاهش نمک در فراورده های غذایی توضیحاتی ارائه نمود.

به گزارش فودنا ، مدیر کل نظارت بر فراورده های ؛ذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه از برنامه هایی الویت دار سازمان غذا و داروکاهش مصرف نمک در مواد غذایی است تصریح کرد: 207پروانه بهداشتی ساخت برای تولید نمک توسط این اداره کل صادر شده است که49واحد تولید کننده نمک خوراکی در کشور مشغول فعالیت در این حوزه می باشند.
دکتر هدایت حسینی همچنین با بیان اینکه میزان تولید نمک خوراکی کشور در سال 700 هزار تن است اضافه کرد: که 55 درصد این مقدار در سبد خانوار و از طریق نمک سفره و مواد غذایی خانگی دریافت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های سازمان غذا و دارو در راستای کاهش مصرف نمک در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس مصوبات سازمان10 میزان فرمولاسیون نمک در محصولات و تولیدات صنعتی کاهش یافته است.
این مقام مسئول در سازما ن غذا و دارو با اشاره به اینکه بیشترین میزان دریافت نمک از طریق محصولات غذایی نان و پنیر می باشد از کاهش این ماده موثر در فرمولاسیون نان و پنیر  به ترتیب از 4 به 3و از 2 به 1.8درصد سخن گفت و افزود: کیفیت نمک مورد استفاده و یددار بودن آن نیز مسئله مهم دیگریست که در دستور کار قرار دارد و کاهش مصرف آن تا حدود 5گرم در روز در دست اقدام می باشد.
دکتر حسینی در باره پایش مستمر نمک، بازنگری در حد مجاز آن در نان و همچنین الزام استفاده از نمک تصفیه شده توسط نانوایی ها مطالبی ایراد نمود و ابراز امیدواری کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری ماه میزان حد مجاز نمک در نان به 1.6 درصد کاهش یابد.
وی درخاتمه با برشمردن حد مجاز8 درصدی نمک در دوغ و 1.5 درصدی در رب یادآور شد: واحدهای نانوایی که نمک کمتری در این فراورده اساسی سفره های ایرانی استفاده کنند به نحو شایسته ای مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
(یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها