چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۱۰۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

رفع ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ ضروری است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن گفت: برای جلوگیری از صدمه جدی به صنعت مرغ تخمگذار باید هرچه سریعتر بخشنامه سازمان دامپزشکی در رابطه با آزادسازی تولید خمیر مرغ اصلاح و اجرایی شود.

رضا ترکاشوند افزود: چنانچه مشکل مذکور به شکلی منطقی مرتفع نشود مرغداران بیش از این قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود و ما ناچاریم این موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال کرده و به محاکم و دادگاه ها شکایت ببریم.
وی تصریح کرد: تنها کشتارگاه ها هستند که مرغ تخمگذار پایان دوره را از مرغدار خریداری کرده و برای تبدیل آن به خمیر مرغ به مراکز مربوطه تحویل می دهند و در سیستم صنعتی، این گونه مرغ به شکل کامل به بازار عرضه نمی شود.
وی گفت: این درحالی است که هم اکنون کشتارگاه ها نیز از خرید آن سر باز می زنند که این امر موجب بروز مشکلاتی همچون کاهش قیمت مرغ تخمگذار از کیلویی حدود 2 هزار تومان به 800 تومان شده از سویی این موضوع باعث شده تا مرغدار ناچار به نگهداری مرغ در سالن ها و تولید مجدد تخم مرغ نماید که این مساٌ له آسیب جدی به صنعت وارد می کند.
ترکاشوند یادآور شد: مسؤولان تصمیم گیر نباید بدون توجه به تبعات تصمیم گیری های خود، بخشنامه ای را اجرایی کنند. 
وی افزود: سازمان دامپزشکی با صدور بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ، صدمه جدی به صنعت وارد کرده در این راستا خود سازمان نیز باید مساٌ له را حل کند و چنانچه در زمینه نظارتی مشکلی دارد سعی در رفع آن نماید.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر سازمان دامپزشکی این مسئله را حل شده اعلام کرده اما هنوز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اقدام به اصلاح بخشنامه نکرده به همین خاطر صنعت در سیستم فرآوری صنعتی با مشکل مواجه است.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا مرغدار مرغ تخمگذار برای تحویل مرغ به کشتارگاه و تبدیل آن به خمیر مرغ با مشکلات این چنینی روبرو نیست از این رو تقاضای ما از سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد این است که هرچه سریعتر این بخشنامه را اصلاح کنند زیرا در غیر این صورت این موضوع را از مراجع اول دولت و در صورت عدم موفقیت از طریق حقوقی دنبال خواهیم کرد. 

ایرنا

(چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها