چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۱۰۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

واردات نوشابه های گازدار ممنوع شده است

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو برنامه های سازمان غذا و دارو در خصوص کاهش مصرف شکر در فراورده های غذایی را تشریح کرد.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذایی به ایفدنا گفت: حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از 10% انرژی روزانه معادل حدود 50گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.
دکتر سهیل اسکندری با اشاره به اینکه درحال حاضر 156 واحد تولید کننده نوشابه گاز دار و 340 واحد تولید کننده نوشیدنی میوه ای در کشور مشغول فعالیت می باشند تصریح کرد: درسال 93 در راستای کاهش مصرف شکر بازنگری در ضوابط نوشیدنی میوه ای است که 1.5 درصد میزان شکر مصرفی کم شده و 5درصد میزان آبمیوه مصرفی در فرمولاسیون افزایش پیدا کرده است.
وی همچنین بیان کرد: براساس مصوبه کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی که در راستای ارتقاء سلامت محصولات غذایی صورت پذیرفته، کاهش مصرف شکر در نوشابه های گازدار به حداکثر 9درصد تقلیل یافته است
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به عدم استفاده از نوشیدنی مالت طعم دار بدلیل مصرف بالای شکر در خصوص نوشیدنی های مالت بدون طعم اظهار داشت: بدلیل عدم افزودن شکر با معیارهای تغذیه ای صحیح  منطبق است.
دکتر اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه های گازدار  توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است ضمن اینکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه های انرژی زا، از دیگر دست آوردهای اقدامات سازمان غذا و دارو است.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسیون در شیرهای طعم دار و دسترهای لبنی، خبر از کاهش 10درصد شکر در فراورده های مذکور داد و خاطر نشان کرد: حداکثر سقف شکر در شیرهای طعم دار از تاریخ 1/10/94 براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کاهش می یابد.
وی در خاتمه از میزان قند مجاز در فراورده های یخی نیز سخن گفت و از تاریخ دهم دیماه سال جاری این عدد به 10 درصد کاهش خواهد یافت.
(چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها