شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۰۹۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

تکلیف کارخانه‌های آب لیمو آبان مشخص می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تکلیف آب لیموها در آبان ماه باید مشخص شود و همان کاری که در مورد آب معدنی‌ها انجام دادیم باید در این زمینه نیز مشخص شود.

دکتر  رسول دیناروند ظهر امروز در مراسم اختتامیه، همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور که در تبریز برگزار شد بر ضرورت کنترل بیشتر مراکز علوم پزشکی بر تولیدات مواد غذایی و توزیع داروها تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت بازرسی‌ها در مورد تولیدات مواد غذایی گفت: در مورد آب میوه‌ها وضعیت چندان بد نیست، به جز کارخانه‌های کوچک در مورد شرکت‌های بزرگ مشکل چندانی نداریم.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: تکلیف آب لیموها در آبان ماه باید مشخص شود و همان کاری که در مورد آب معدنی‌ها انجام دادیم باید در این زمینه نیز انجام شود.
دیناروند اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی بر کنترل این کارخانه‌ها و تعیین کیفیت آب لیموی تولیدی و یا کنسانتره بودن و یا تقلبی بودن آنها نظر دهند.
30 میلیارد تومان در زمینه کمک به بیماران صعب‌العلاج اعتبار در نظر گرفته می‌شود
وی گفت: 30 میلیارد تومان در زمینه کمک به بیماران صعب‌العلاج اعتبار در نظر گرفته می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس این اعتبار هزینه کنند.
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بر سخت‌گیری در زمینه داروهای قاچاق تاکید کرد و گفت: برخورد با داروهای قاچاق در سطح عرضه و توزیع باید با جدیت دنبال شود و با سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه صحبت‌هایی شده است.
کمبود 30 قلم دارو در کشور/ برخی پزشکان داروهایی تجویز می‌کنند که ممنوعیت واردات دارد
وی با اشاره به اصلاح سهمیه دارویی و رفع کمبودها یادآور شد: سهمیه داروی استان‌ها اصلاح شده و در عین حال کمبودهایی داریم که تقریبا 30 قلم دارو در کشور کمبود داریم.
دیناروند گفت: راه کار حل کمبودهای دارو در کشور پیشگیری است و 90 درصد مشکل‌ها در این زمینه حل شده و داروهایی که تولید داخل است را واردات نداریم اما برخی پزشکان داروهایی را تجویز می‌کنند که ممنوعیت واردات دارد.
وی با اشاره به معضلات بخش درمان در کشور گفت: برخی داروهای ضد درد در کشور قابل دسترسی نیست و به خاطر برخی سوء استفاده‌ها نمی‌توانیم این داروها را بیشتر در دسترس قرار دهیم و باید کاری شود که داروهای ضروری برای مردم فراهم شود و راه‌حل این مشکل بیمارستانی کردن برخی داروهای ضددرد است تا دسترسی فقط برای بیماران باشد.
تخلف در سطح معاونان غذا و دارو قابل قبول نیست
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: برخی داروهای ضد درد به معتادان با سوءاستفاده برخی افراد داده می‌شود که این امر موجب صدمه به بیماران نیازمند می‌شود.
وی خواستار اقدام هماهنگ معاونان غذا و دارو در کشور شد و گفت: تخلف در سطح معاونان غذا و دارو قابل قبول نیست و یکی از این تخلفات احداث داروخانه‌های دولتی است که مورد قبول نیست و تنها داروخانه‌های آموزشی به صورت محدود مجوز می‌گیرند.
(شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها