جمعه / ۱۷ مهر ۱۳۹۴ / ۲۰:۲۰
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۰۹۷۰
گزارشگر : ۱۰۲۵
سرویس رستوران ها و کافه

کره ای ها چگونه غذا می خورند

پخت و پز کره ای بر اساس غذاهای سنتی است که به روش مخصوص خود درست میکنند از غذاهای خاص منطقه ای گرفته تا غذاهای ترکیبی مدرن و غذاهای مخصوص درباری و پختن غذاهای بسیار متنوع که شهرت بین المللی دارد.

مواد تشکیل دهنده غذاهای کره ای عمدتا برنج، انواع رشته ها (نودل)،سبزیجات، انواع گوشت قرمز و توفو ( نوعی پنیر تهیه شده از شیر سویا) می باشد. وعده های غذایی در کره علاوه بر غذای اصلی که سنتی است با مخلفات متنوع و زیادی سرو می شود که به آن بان چان میگویند و همیشه همراه سایر غذاها از قبیل برنج بخار پز شده ،سوپ،و کیم چی سرو می شوند. کیم چی غذائی است که تشکیل شده از سبزیجاتی مثل کلم-ترب و خیار که بسیار تند می باشد،کیم چی و برنج از غذاهای پر طرفدار کره است که عمدتا با هر وعده غذائی سرو میشود.

چاشنی هائی که برای غذاهای کره ای استفاده میشود: روغن کنجد، دون جانگ(نوعی خمیر تخمیر شده از لوبیای سویا)، سویا سس، نمک، سیر، زنجبیل و سس فلفل تند است.

مصرف سیر نیز در کره نسبت به کشور های مدیترانه ی شمالی( اسپانیا –ایتالیا –یونان) و همچنین بعضی از کشور های آسیائی مانند چین و تایلند بسیار بیشتر است.
اغلب غذاهای کره ای بسیار وقت گیر و پر کار می باشند تهیه غذاهائی که در دوران سلطنتی تهیه می شده و به غذاهای رویال یا سلطنتی معروف بوده یک روز کامل طول می کشیده است و این غذاها معمولا در ظروف برنزی سرو می شوند. برخی از غذاهای سنتی درباری قیمت آن برای هر نفر به ۲۵۰ هزار تومان هم می رسد،البته بدون در نظر گرفتن نوشیدنی.این غذا توسط گارسون مخصوصی سرویس داده می شود.رستورانهایی که این نوع غذاها را سرو میکنند در محلهای خاصی از شهر سئول دیده می شوند.

رستوران ها:کره رستورانها و غذاخوری های متنوعی دارد که می توان از غذاهائی که توسط دستفروشان در خیابانها به فروش می رسد تا رستورانهای کوچک و رستورانهائی که صرف غذا در انها مستلزم هزینه های بالایی می شود نام برد . رستورانهای معمولی و متوسط هم در کره دیده می شود که انواع غذاهای کره ای در آنها سرو می شود.خوشبختانه در رستورانهای کره انعام دادن معمول نمی باشد.بیشتر افراد کارگر در کره هرگز برای غذا خوردن به رستوران نمیروند زیرا مستلزم صرف هزینه های بالائی برای آنها میباشد.

نوشیدنی: کره ای ها هنگام صرف وعده های اصلی غذا معمولا نوشیدنی نمیخورند مگر مقدار خیلی کمی آب یا یک نوشیدنی به نام پوریچا که به آن چای جو می گویند.
تنوع نوشیدنی در کره بسیار زیاداست و جاهائی که انواع چائی یا قهوه سرو میشود فراوان است نوشیدنی های سفید رنگی که از برنج و سیب زمینی تهیه می شود بسیار معمول است.
در گذشته در کره صرف نوشیدنی های خاص با آداب و رسوم خاصی همراه بود که در مراسم و جشن های ویژه به منظور نشان دادن ادب و احترام انجام می شده است.

غذاهای کره ای معمولا تند است. هر وعده غذای اصلی معمولا شامل انواع سبزیجات پر ادویه،سوپ ها ، ماهی و کیم چی می باشد.
مردمی که در کره شمالی زندگی می کنند نسبت به مردم کره جنوبی چندان پولدار نیستند و غذاهای خوشمزه و خوبی مانند پول گوجی(گوشت گاو مزه دار شده ) و کالبی (گوشت دنده مزه دار شده ) در کره جنوبی رایج است.
غذاهای مطلوب و مورد علاقه در کره شمالی نان جی یون است که یک نوع غذا با رشته فرنگی است.
مصرف لوبیای سویا ، ذرت، ارزن،و گندم در کره بسیار زیاد است.

در کره خانواده ها خیلی به ندرت وقتی برای غذا خوردن در کنار هم پیدا می کنند و معمولا غذا در محل کار افراد خورده میشود. از نظر کره ای ها غذا خوردن به هنگام راه رفتن در خیابان بسیار زشت و ناپسند است ولی در مورد کودکان استثنا است.
کره ای ها در هنگام غذا خوردن صحبت نمی کنند مگر در مهمانی های شبانه،غذا خوردن با دست از نظر کره ای ها بی نزاکتی است اما هرت کشیدن سوپ اصلا نا شایست نمی باشد.

اکثر کره ای ها هنگام غذا خوردن دور میز می نشینند اما هنوز بسیاری ترجیح می دهند که به همان سبک سنتی روی زمین بر روی تشک های یک نفره به شکل چهار زانو نشسته و غذا بخورند.

در هر وعده غذائی تمام غذاها در یک مرحله سرو میشود مثل برنج، سوپ ،آبگوشت.کره ایها از قاشق برای خوردن برنج،سوپ و آبگوشتها استفاده میکنند و از چوب های مخصوص(چاپ استیک) برای خوردن غذای اصلی و پیش غذاها،برنج وسوپ درکاسه های تکنفره سرو می شود در حالیکه غذای اصلی و پیش غذا به صورت شریکی خورده می شود.

آداب غذا خوردن
در کره برای افراد مسن معمولا زودتر از بقیه غذا کشیده می شود و آنها زودتر از سایرین شروع به غذا خوردن می کنند.

جوانتر ها غذای خود را به آرامی می خورند تا آن را زودتر از افراد مسن و حاضر بر سر میز تمام نکنند.

هنگام سرفه کردن میز را ترک می کنند.

آرام و بی سر و صدا غذا می خورند.

هنگام غذا خوردن هرگز ظروف خالی شده را جمع نمی کنند.

هنگامی که غذا خوردن آنها تمام می شود چوب و قاشق های غذا خوری را بر روی میز قرار می دهند.

هرگز غذای خود را با دست جمع نمی کنند و با دست غذا نمی خورند .

هرگز چوب غذا خوری را داخل کاسه برنج خود قرار نمی دهند قرار دادن چوب غذا خوری در کاسه برنج از آدابی است که در مراسم مردگان خود انجام می دهند.

 

 

 

 

شفا انلاین

(جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴) ۲۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها