جمعه / ۱۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۹۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صدور 20 تن میگو برای اولین بار به روسیه

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هر سال برای تولید دو هزار و 80 قلم دارو در 160 کارخانه کشور پروانه صادر می‌شود، گفت: بیش از 95 درصد از داروهای موردنیاز دامپزشکی در کشور تولید و عرضه می‌شود.

مهدی خلج پنجشنبه 16 مهر در یک کنفرانس خبری از تولید 80 درصد داروهای مورد نیاز آبزیان در داخل کشور خبر داد و گفت: 90 درصد واکسن‌های مورد نیاز دام و 35 درصد واکسن مورد نیاز طیور در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 60 درصد بیماری‌ های عفونی انسان از طریق دام و فرآورده‌های آن به انسان منتقل می‌شود، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از ابتلا و شیوع این بیماری‌ها، بر مراکز پرورش دام، طیور و آبزیان و تولید و پخش فرآورده‌های دامی نظارت مستمر دارد.

خلج همچنین با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و 200 هزار بازدید از این مراکز تولید و پرورش محصولات دامی انجام و بیش از 33 هزار تن فرآورده خام دامی ضبط شده است، گفت: در شش ماه نخست امسال نیز بیش از یک میلیون و 500 هزار بازید از این مراکز انجام و بیش از 15 هزار تن فرآورده خام دامی ضبط شده است.

وی بیان کرد: در قالب برنامه "پایش" از استخرهای پرورش قزل‌آلا 25 استان بازدید و نمونه‌ برداری شده و به استخرهایی که از "مالاشیت گرین" در پرورش این ماهی‌ ها استفاده کرده‌ اند، اجازه پخش ماهی‌های تولیدی داده نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: بیش از 150 کشتارگاه مجاز کشور مجهز به فضاهای خنک‌کننده (پیش سرد) است که برای از بین بردن عوامل بیماری‌های احتمای دام ذبح شده را 24 ساعت در فضای سرد نگه‌داری می‌کنند.

خلج با اشاره به اینکه سال گذشته 24 میلیون و 600 هزار نوبت واکسیناسیون علیه تب مالت در دام‌ها انجام شده است، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی در 6 ماه نخست امسال در این زمینه حدود 43 درصد افزایش عملکرد داشته و از ابتدای سال تاکنون 32 میلیون و 400 هزار نوبت واکسیناسیون علیه تب مالت انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماه اول امسال در برخی بیماری‌ها مانند تب برفکی 65 درصد کاهش موارد آلودگی داشتیم که به دلیل کمبود منابع واکسن از دامداران تقاضا کردیم همه موارد مشکوک را به سرعت به دامپزشکی اطلاع دهند و بدون هماهنگی دام‌ها را به جای دیگر منتقل نکنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به صدور 31 هزار و 120 مجوز بهداشتی صادرات برای 69 قلم کالا در سال گذشته، گفت: در شش ماه نخست امسال نیز 14 هزار و 870 مجوز بهداشتی صادرات در کشور صادر شده است.

خلج با بیان اینکه در شش ماه اول امسال 75 هزار رأس دام سبک به خارج از کشور صادر شده است، افزود: ارزش اقتصادی دام، طیور، آبزیان و تولیدات دامی صادراتی کشور بیش از 130 میلیارد تومان است.

وی اشاره به عقد تفاهم‌نامه با چند کشور از جمله عراق، روسیه، آذربایجان، پاکستان، ارمنستان، هند و استرالیا عنوان کرد: برای نخستین‌بار 20 تن میگو با مجوز دامپزشکی استان بوشهر به روسیه صادر شد که کارشناسان آنها این محصول را تایید کردند و هم‌ اکنون متقاضی خرید این محصول از کشور ایران هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وجود 260 کشتارگاه صنعتی در کشور افزود: هشت هزار و 500 واحد پرورش آبزیان و 27 هزار واحد پرورش مرغ صنعتی در کشور فعالیت دارند.

خلج عنوان کرد: پنج هزار 761 مرکز ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، آزمایشگاهی با بیش از 23 هزار نیرو در بخش غیردولتی و حدود شش هزار و 800 نیرو نیز در مراکز دامپزشکی دولتی فعال هستند.

 

ایسنا

(جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها