سه شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۸۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

پیشنهاد ورود سازمان مرکزی تعاون روستایی در طرح خرید شیر مدارس

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی، از پیشنهاد ورود سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در طرح خرید کیفی شیرمدارس کشور خبر داد.

محمدرضا ملاصالحی ، افزود: درحال حاضر توافق اولیه ای بین وزارت آموزش و پرورش، معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی، اتحادیه سراسری دامداران و انجمن صنایع لبنی کشور شده که در این توافق اولیه ورود سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای تهیه شیرخام کیفی پیشنهاد شده است.
وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی طرح رایگان شیر مدارس باید با کارخانجات لبنی به توافق نهایی برسد.
وی با بیان آنکه روزانه 1000 تن شیر خام استاندارد توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خریداری و تبدیل به شیرخشک می شود، گفت: در همین راستا این سازمان برای ورود در طرح شیر مدارس و خرید شیرخام کیفی از تولید کنندگان با رعایت مسائل بهداشتی اعلام آمادگی کرده است.
وی تصریح کرد: طبق برنامه سازمان تعاون روستایی شیرخام استاندارد را از گاوداری های حائز اهمیت خریداری می کند و با برخی کارخانجات نیز همکاری دارد در همین راستا برای ورود در طرح شیر مدارس این امکان را دارد تا با کارخانجات حائز شرایط قرارداد ببندد و پس از آن شیرفرآوری شده به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شود.
ملاصالحی تصریح کرد: در همین راستا از سوی دولت 550 میلیارتومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته تا شیر خام استاندارد با بار میکروبی کمتر از 100 هزار و چربی 3.2 تهیه، فرآوری و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
وی افزود: از آنجا که تولید شیر فرآوری کیفی به شیر خام بستگی دارد، بنابراین قرار است در این طرح شیر فرآوری شده کیفی استریل برای مناطق دوردست و شیر پاستوریزه برای مناطق نزدیک تامین و توزیع شود.

وی گفت: در این طرح با تعیین مناطق مورد نظر تحت پوشش طرح شیر مدارس، کارخانجات تولیدی استاندارد نیز شناسایی و قراردادهای لازم منعقد می شود.

 

ایرنا

(سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها