سه شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۸۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نیشابور مهم‌ترین مراکز دامپروری شرق کشور‌

‌رئیس اداره دامپزشکی نیشابور گفت: شهرستان نیشابور مهم‌ترین مراکز دامپروری را در شرق کشور دارد و از لحاظ جمعیت دامی در استان حرف اول را می‌زند.

 دکتر علی سلیمانی در نشست خبری روز گذشته با بیان این مطلب عنوان کرد: نیشابور دارای 70 هزار دام سنگین و 700 هزار دام سبک است که در سطح استان حرف اول را می‌زنند و مقام اول تولید گوشت قرمز را در استان دارد.



وی افزود: این شهرستان با داشتن 150 واحد مرغداری فعال و دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی از ابتدای سال تا کنون مقام سوم استان را داراست که چهار واحد فعال مرغداری برای تولید مرغ سبز یا بدون آنتی‌بیوتیک را نیز دارد.

‌سلیمانی اظهار کرد: سلامت دام که همان پیشگیری از بیماری واگیر دام و مشترک بین انسان و دام است و همچنین نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از زمان تولید تا مراکز عرضه، از وظایف دامپزشکی است.

‌وی ادامه داد: اکیپ‌های فعال دامپزشکی با مراجعه به مراکز دامپروری و دامداری و روستاها خدمات دامپزشکی رایگان به مردم ارائه می‌کنند. بازرسی از سطح شهر و واحدهای عرضه از دیگر اقدامات و وظایف است که در این زمینه نیز از هزار واحد عرضه نظیر رستوران‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها و قصابی‌ها و... که در سطح شهر داریم در 6 ماهه نخست سال 10 هزار و 964 مورد بازدید به عمل آمده که 391 مورد غیربهداشتی و 11 تن فرآورده غیرقابل مصرف را ضبط کردیم و از این 11 تن 4 هزار و 276 کیلو معدوم شده است و 59 نفر را نیز به مراجع قضایی معرفی کردیم.

‌رئیس اداره دامپزشکی نیشابور با اشاره به وضعیت کشتارگاه این شهرستان تصریح کرد: متاسفانه با وجود این که کشتارگاه به بخش خصوصی واگذار شده اما شرایط بهداشتی آن هنوز تغییری نکرده است، ولی طبق صورت‌جلسه‌ای بنا شده از محل اجاره کشتارگاه مستأجر پولی به شهرداری پرداخت نکند و در عوض تا سقف 700 میلیون تومان برای بهسازی کشتارگاه هزینه شود و مستاجر موظف شده است‌ این مبلغ را تا پایان امسال برای رفع نواقص بهداشتی هزینه کند.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها