دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۰۸۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

عدم دسترسی به رئیس‌جمهور دلیل نامه‌نگاری ۴ وزیر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: پیشتر تذکر دادیم، تعرفه‌های کنونی واردات و پرداخت یارانه‌ها رکود تورمی را تشدید می‌کند، اما توجهی نشد و آقای رئیس‌جمهور پاسخ دادند که رکود تورمی تمام شده و وارد دوره رونق شده‌ایم.

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  در مورد نامه 4 وزیر به رئیس جمهور و هشدار آنها در مورد تبدیل شدن رکود به بحران گفت: نوشتن نامه توسط 4 وزیر برای رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه‌ها دارای جنبه سیاسی است و اهمیت زیادی ندارد.

وی افزود: نامه وزرا به رئیس جمهور و انتشار آن از طریق رسانه‌ها که یکی از آنها وزیر دفاع است و صنعت گسترده‌ای را مدیریت می‌کند، حاکی از آن است که وزرا دسترسی به رئیس جمهور ندارند و باید برای دیدار با وی و بیان مسائل و مشکلاتشان از رئیس جمهور وقت بگیرند و معمولا هم موفق نمی‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس‌جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد، بیان داشت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور هماهنگ کننده وزرا و حلقه وصل وزرا به یکدیگر است.

توکلی تصریح کرد: موضوع با اهمیتی مثل نوشتن نامه به رئیس جمهور باید جزو دستور جلسه هیئت دولت قرار می گرفت و وزیران تولیدی دیگری مانند وزیر جهاد کشاورزی در آن شریک می‌شدند.

وی بیان داشت: همچنین از آنجا که در این نامه صحبت از بحران می شود باید وزیر اطلاعات و کشور در آن شریک می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: دولت باید در مورد دیدار وزرا با رئیس جمهور تغییر رویه دهد تا وزرا به موقع با رئیس جمهور در ارتباط باشند، مسائل مهم هم در جای مناسب مطرح شود و سپس از طریق سخنگوی دولت به اطلاع مردم رسانده شود.

توکلی بیان داشت: زمانی که جمعی از نمایندگان اقتصادی مجلس به رئیس جمهور نامه نوشتند و تذکر دادند که رکود تورمی جدی است و در برخورد با تورم که یک توفیق بود باید چشمتان به تولید هم باشد و تذکر دادیم که بحث تعرفه‌ها در‌ واردات و پرداخت یارانه‌ها به این شکل رکود تورمی را تشدید می‌کند مورد توجه واقع نشد و آقای رئیس جمهور پاسخ دادند که رکود تورمی تمام شده و ما وارد دوره رونق شده‌ایم.

وی بیان داشت: علی‌رغم تذکر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور الان شاهدیم که وزرای اقتصادی نه تنها حرف ما را تایید می‌کنند، بلکه تذکر می‌دهند که در آستانه بحران هستیم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس تصریح کرد: دولت باید به رونق غیرتورمی بیندیشد و با ایجاد  تحرک در ظرفیت‌های خالی صنایع بدون تحریک طرف تقاضا، عرضه را تشویق کند تا بتواند از رکود فاصله بگیرد.

 

فارس

(دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها