دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۰۸۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

اعلام نشدن قیمت شکر و تهدید انباشت محصول در کارخانه‌ها

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر گفت: علی‌رغم گذشتن یک ماه از فصل بهره‌برداری و پیشنهاد قیمت 2610 تومانی برای شکر هنوز ستاد تنظیم بازار قیمت این محصول را اعلام نکرده و کارخانه‌ها مانند سال گذشته بلاتکلیف هستند که اگر این روند ادامه پیدا کند مانند سال گذشته محصول تولید شده در انبارهای کارخانه‌ها روی هم انباشت می‌شود و اتفاقات سال گذشته از جمله کاهش قیمت، انباشت محصول و سودجویی دلالان تکرار خواهد شد.

بهمن دانایی  اظهار کرد: بیش از یک ماه از فصل برداشت و بهره‌برداری چغندرقند و تولید می‌گذرد و قیمت 2610 تومانی پیشنهادی صنایع در نیمه شهریور ماه به ستاد تنظیم بازار ارسال شد اما تا کنون قیمت این محصول اعلام نشده است.

وی افزود: قیمت پیشنهادی شکر با حاشیه سود کمتر از 10 درصد و تنها 13 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است، چراکه بهای چغندرقند که حدود 70 درصد در هزینه تمام شده تولید شکر تاثیرگذار است حدود 13.5 درصد افزایش پیدا کرده و افزایش 18.5 درصدی دستمزد و دیگر هزینه‌های تولید نیز به نوبه خود در قیمت تمام شده محصول اثرگذار بوده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر ادامه داد:‌ با وجود پیشنهاد قیمت2610 تومانی برای هر کیلوگرم شکر که حداقل سود ممکن را برای صنایع دارد در جلسه ستاد تنظیم بازار صنایع به قیمت 2540 تومان نیز راضی شدند اما این قیمت هنوز اعلام نشده است.

دانایی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 400 هزار تن شکر تولید شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اعلام نکردن قیمت محصولات کشاورزی که پیش از این با مصوبه دولت منوط به تصویب ستاد تنظیم بازار شده بود در راستای کنترل تورم بوده است که این روش مناسبی نیست، چرا که صنایع در حال زیان‌دهی هستند و ادامه این روند نابودی تولید کنندگان را رقم خواهد زد.

وی اظهار کرد: مشخص نیست که علی‌رغم تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی و رایزنی صنایع قند و شکر چرا ستاد تنظیم بازار قیمت این محصول را اعلام نمی‌کند و اگر این روند ادامه پیدا کند مانند سال گذشته محصول تولید شده در انبارهای کارخانه‌ها روی هم انباشت می‌شود و اتفاقات سال گذشته از جمله کاهش قیمت، انباشت محصول و سودجویی برخی دلالان تکرار می‌شود.

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها