دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۸
سرویس : سلامت - رژیم غذایی
کد خبر : ۶۰۸۷۱
گزارشگر : ۱۰۲۵
سرویس سلامت - رژیم غذایی

اولین رستوران سلامت کشور در کرمانشاه آغاز بکار کرد

مسلم بیگوند مدیر مهمانسرای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: اولین رستوران سلامت کشور از ابتدای مهرماه در کرمانشاه کار خود را آغاز کرده و افتتاح رسمی آن نیز تا پایان هفته با حضور استاندار و مسئولین استان انجام می‌شود.

 وی در خصوص ویژگی این رستوران گفت: فعالیت رستوران به صورت همیشگی تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه است و آنها تمام فعالیت‌های رستوران از جمله خرید و تهیه مواد اولیه تا پخت و نوع سرو غذا و نیز تمامی وسایل و ظروف استفاده شده در رستوران را تحت نظارت دارند.

وی اظهار کرد: در این رستوران همواره از مواد تازه و طبیعی برای تهیه غذا استفاده می‌شود. به عنوان مثال گوشت و یا مرغ تازه‌ای که خریداری می‌شود در همان روز طبخ شده و برای روز بعد نگه‌داری نمی‌شود.

بیگوند خاطرنشان کرد: همچنین در این رستوران انواع غذاهای رژیمی تحت نظارت متخصصین تغذیه عرضه می‌شود.

وی افزود: در این رستوران غذاهای مناسب ویژه انواع بیماران دیابتی، فشار خون و سایر بیماران خاص عرضه می‌شود.

بیگوند استفاده از این رستوران را برای عموم آزاد دانست و عنوان کرد: قیمت‌های انواع غذا در این رستوران بر اساس نرخ اتحادیه بوده و حتی در مواردی پایین‌تر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در کنار این رستوران، مهمانسرای سلامت نیز برای افرادی که مسافر هستند در نظر گرفته شده است، گفت: در کنار دو سالن غذاخوری، 24 اتاق نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده که تمامی تجهیزات و لوازم مورد استفاده در آنها نیز تحت نظر کارشناسان بهداشت محیط قرار دارد.

بیگوند با بیان اینکه راه‌اندازی رستوران سلامت ایده موفقی در کشور محسوب می‎‌شود گفت: در حال حاضر از استانهای مشهد و همدان نیز تماس گرفته‌اند تا نحوه راه‌اندازی این رستوران را جویا شوند.

 

 

 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

(دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها