یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۰۸۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران 60 هزار تن گندم از آلمان خرید

درحالی که دولت ایران اعلام کرده است امسال نیازی به واردات گندم ندارد منابع اروپایی از بارگیری 60 هزار تن گندم آلمان به مقصد این کشور خبر دادند.

 به نقل از رویترز، پس از انتشار یک گزارش دولتی در آمریکا که نشان می داد میزان برداشت گندم در این کشور کمتر از برآوردهای بازار بوده است، قیمت گندم اروپا روز پنجشنبه افزایش یافت.

قیمت هر تن گندم برای آسیاب در ماه دسامبر، با 2.5 یورو، معادل 1.4 درصد افزایش به 177 یورو رسید.

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش اخیر خود پیش بینی اش از تولید گندم در سال 2015 را بیش از حد انتظار کاهش داده است. این در حالی است که میزان ذخایر سه ماهه گندم آمریکا نیز به کمتر از متوسط ارزیابی شده رسیده است. اما فشار ناشی از عرضه فراوان جهانی به خصوص در اروپا ادامه دارد و کمیسیون اروپایی برآوردهای ماهیانه خود از میزان برداشت گندم نرخ امسال را حدود 4 میلیون تن افزایش داده و به 144.6 میلیون تن رسانده است.

یک تاجر آلمانی گفت: «تنها تقاضایی که من امروز برای صادرات می بینم برای گندم کشورهای منطقه بالتیک است... گندم آلمان در حال حاضر شانس زیادی در مقابل گندم های ارزان تر منطقه بالتیک و دریای سیاه ندارد.»

تجار اروپایی گفتند، کشتی ها قرار است بارگیری به میزان حدود 60 هزار تن گندم آلمان به ایران داشته باشند. همچنین 66 هزار تن گندم هم قرار است در لیتوانی به مقصد ایران بارگیری شود.

یک تاجر آلمانی گفت: «این محموله ها غیرمعمول هستند، اما نشان دهنده بازگشت قابل توجه ایران به بازار نیستند... محموله های گندم آلمان در ماه اوت توسط یک مرکز بازرگانی جهانی برای خریداران بخش خصوصی ایران خریده شده است. تقاضای کلی از سوی بخش خصوصی و دولتی ایران در مقایسه با خریدهای قابل توجه صورت گرفته در سال گذشته بسیار پایین است.»

ایران اعلام کرده است امسال نیازی به واردات گندم ندارد.
(یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها