یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۰۸۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
ناظر گمرکات گیلان خبر داد؛

افزایش 16 درصدی درآمد گمرکات گیلان در نیمه اول سال جاری

محمد شهبازی گفت: در شش ماهه سالجاری گمرکات گیلان موفق به اخذ ۲۷۵۲ میلیارد و۹۶۷ میلیون و ۹۶۲ هزار ریال درآمد گردید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ در صد افزایش داشته است.

ناظرگمرکات گیلان ومدیرکل گمرک انزلی گفت:  در شش ماهه سالجاری گمرکات گیلان موفق به اخذ ۲۷۵۲ میلیارد و۹۶۷ میلیون و ۹۶۲  هزار ریال درآمد گردید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ در صد افزایش داشته است.

محمد شهبازی افزود:در شش ماهه امسال حدود ۱۴۹ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۲۳۱ دلار کالای غیرنفتی با وزن ۲۵۶ هزارو ۲۸۰ تن از گمرکات گیلان (انزلی، آستارا و حسن رود ) صادر شده است .

وی تصریح کرد: ۵۵هزار و ۸۵۲ تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، ۱۹۴ هزار ۱۲۸ تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر گردیده است.

شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ،  محصولات معدنی و مصنوعات از آن ، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان کرده و افزود: این کالاها به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر شده است.

ناظرگمرکات گیلان ومدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان  عمدتاً  به کشور آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان ، عراق و ترکیه انجام میشود .

شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهایی گرجستان ،  قزاقستان ، هند ، اکراین ، آلمان ، بلوروس ، ارمنستان ، فرانسه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان، پاکستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ، عراق ،افغانستان و ...  مبادلات تجاری داشته ایم وکشورهایی همچون استونی ، جمهوری چک  ، تایوان و سومالی از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده اند.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: در شش ماهه سالجاری  بالغ بر ۸۸۹ هزار و ۱۹۵ تن کالا به ارزش ۴۶۳ میلیون و ۶۸۸  هزار و ۱۵۶ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است 

شهبازی تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ،  لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی می باشد.

وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان  ازکشورفدراسیون روسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات و .... می باشد.

ایشان درادامه افزود: در شش ماهه سالجاری ۱۳۹ میلیون و ۹۰۹ هزار و  ۴۱۷ دلار با وزن ۱۵۲هزار و ۰۴۸ تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است که این مقدار از نظر ارزشی ۲۰ درصد و از نظر وزنی ۳۰۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
(یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها