شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۸۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مصرف هورمون در مرغ صحت ندارد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: برای کنترل و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با شروع فصل سرما در کشور، از روز جاری(شنبه) پایش این بیماری در 1300 واحد پرورش مرغ صنعتی کشور آغاز می شود.

 مهدی خلج در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی، افزود: در این پایش بالغ بر حدود 19 هزار نمونه برداری از 320 روستا و 1300 واحد پرورش مرغ صنعتی کشور انجام می شود.
وی با بیان آنکه سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به همکاری ها و رعایت توصیه های بهداشتی تولیدکنندگان و مردم نیازمند است، اظهار داشت: پس از آزمایش های لازم وضعیت گردش ویروس درکشور ارزیابی می شود بنابراین تمهیدات و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: پرورش دهندگان مرغ روستایی، بومی، صنعتی و زینتی بایستی حساسیت های لازم را درخصوص کنترل و مقابله با این بیماری همانند گذشته داشته باشند تا در صورتی که با تلفات غیرعادی مواجه می شوند، بلافاصله مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.
وی گفت: خوشبختانه تمام شبکه های دامپزشکی کشور به مقوله شناسایی، کنترل و مقابله بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تسلط دارند و پرورش دهندگان طیور و مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند بنابراین نیازی نیست به طور حتم با ستاد مرکزی سازمان دامپزشکی کشور مراجعه کنند.

وی همچنین به مردم و فروشندگان طیور توصیه کرد: به دلیل احتمال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما، لازم است از خرید و فروش مرغ زنده و کشتار آن در منازل و معابر خودداری کنند تا سلامت و بهداشت عمومی و محیط زیست با مخاطرات جدی مواجه نشود.

 

ایرنا

(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها