شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۸۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

درخواست کشاورزان برای اعلام هرچه سریع‌تر نرخ‌های تضمینی

رییس نظام صنفی کشاورزی گفت: نرخ های خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچنان اعلام نشده است و کشاورزان بلاتکلیف هستند که از مسئولان درخواست داریم هر چه سریع‌تر نرخ‌ها را اعلام کنند.

موسی رهنمایی  اظهار کرد: با وجود تلاش وزارت جهاد کشاورزی و شخص وزیر برای بخش کشاورزی اما مشخص نیست چرا وقتی قانون به این بخش می رسد اجرا نمی شود و توجه چندانی به بخش کشاورزی به عنوان تامین‌کننده امنیت غذایی، نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون، دولت ها وظیفه دارند تا پیش از آغاز مهر ماه و فصل کشت محصولات کشاورزی نرخ های خرید تضمینی آن را برای برنامه ریزی کشاورزان تصویب و اعلام کنند تا بهره برداران تکلیف خود را بدانند.

رییس نظام صنفی کشاورزی ادامه داد: هفته هاست که وزارت جهاد کشاورزی نرخ های پیشنهادی خود برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی پیش رو اعلام کرده اما دولت آن را تصویب و ابلاغ نمی کند.

رهنمایی گفت: کشاورزان توقع زیادی از دولت ها ندارند و تنها می خواهند که قانون برای آن ها نیز اجرا شود و آن ها به قیمتی که تامین کننده حداقل سود منطقی برایشان باشد راضی هستند، چرا که وقتی می بینند قیمت سوخت، دیگر حامل های انژری و هزینه های تولید نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هنوز اعلام نشده یا آنچنان که سود نسبی برایشان باشد تعیین نشده است، ناامید می شوند.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی قوانین مناسبی مانند قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی وجود دارد که به حدود 50 سال پیش برمی گردد و نیازی به وضع قوانین جدید برای بخش کشاورزی نیست و دولت تنها باید قانون های موجود را به نحو شایسته اجرایی کنند.

 

ایسنا

(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها