شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۰۸۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

واردات محصولات کشاورزی تنها باید بر حسب نیاز باشد

عضو کمیسیون کشاورزی، اّب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قوانینی برای حمایت از تولید داخلی در بهارستان تصویب شده است،گفت: واردات محصولات کشاورزی باید بر حسب نیاز باشد.

غلامرضا نوری قزلجه درباره واردات بی رویه درصنعت کشاورزی، خاطرنشان کرد: برخی از محصولات کشاورزی به عنوان واردات فصلی وارد کشور می شوند که اگر این مهم برحسب میزان  تقاضا و واردات در کشور نباشد،مشکلات بی شماری به بارمی آورد.
 

تولید داخلی نباید در سایه واردات قرار گیرد


نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید داخلی نباید  درسایه واردات قرار بگیرد،ادامه داد: در زمان برداشت محصول نباید کالای وارداتی را وارد چرخه صنعت کشاورزی کرد،بنابراین اگر چنین معضلی  وجود دارد،باید ریشه کن شود؛زیرا این امر تولید داخلی که به نوعی رکن اقتصاد است را با تهدید روبرو می‌کند.

وی ادامه داد: تولید داخلی دراقتصاد ملی باید در اولویت قرار بگیرد و نباید با واردات بی رویه اجازه  دهیم  دسترنج کشاورزان که  با مشقت فراوان تولید می شوند ،هدر برود.

نوری قزلجه،خاطرنشان کرد:یکی از مشکلات اساسی درصنعت کشاورزی را می توان  درحضور دلالان  در این عرصه دانست و متاسفانه  با توجه به ضعفی  که  تشکل ها،مجامع صنفی و تخصصی صنعت کشاورزی موجود است دلالان دراین عرصه کنترل نمی شوند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و  منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: دلالان تنها به فکر سودهای خود هستند و به هیچ وجه  حقوق تولیدکنندگان را درنظر نمی گیرند؛زیرا از منظر زمینه های قانونی برای  مبارزه با واردات  بی رویه خلا وجود ندارد.
(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها