چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۷۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری سومین همایش سراسری GMP در پگاه

سومین همایش سراسری GMP (شرایط ساخت خوب) روز­های 9 و 10 آبان ماه 1394 در پگاه تهران برگزار می­شود.

مدیر تضمین کیفیت صنایع شیر ایران (پگاه)، با توجه به برگزاری این همایش سراسری گفت:  امروزه ایمنی مواد غذایی و تأمین غذای سالم در سطح جهان از الزامات و نیازهای ضروری جوامع بشری بوده، به نحوی که این موضوع توسط بسیاری از سازمان­های ملی و بین­ المللی مورد توصیه و پیگیری قرار می­گیرد.
شهریار دبیریان ضمن بر شمردن شاخص­های مهم تعیین کننده سطح سلامت و بهداشت جوامع مختلف اظهار داشت: برای استقرار بهینه هرم ایمنی مواد غذایی، چهار عامل زیر ساختی اعم از انجام کلیه فعالیت­های تحت شرایط بهداشتی؛ استقرار سیستم HACCP  و تعیین نقاط بحرانی و کنترلی؛ محیط انجام فرآیندهای تولیدی و در نهایت استقرار سیستم GMP  باید مورد توجه صنایع تولید مواد غذایی قرار گیرد.
وی با اشاره به بهره­ برداری از الزمات استاندارهای بین ­المللی و به­ روز رسانی شرایط خاطر نشان کرد: امروزه ابزار GMP  نه تنها به عنوان یکی از عوامل مهم و پایه ­ای مورد دستیابی به ایمنی مواد غذایی محسوب گردیده، بلکه یک سیستم ارزشمند نوسازی و پایداری و توسعه صنایع غذایی تلقی می­ شود. لذا از این طریق و با استمرار اقدامات، موجب تأمین شرایط انجام مهندسی مجدد در فرآیندهای تولیدی را نیز فراهم می­نماید.
مدیر تضمین کیفیت در خصوص  احساس تعهد و مسئولیت پگاه نسبت به تأمین مواد غذایی سالم  و ارتقا سلامت جامعه گفت: خوشبختانه با همکاری و مساعدت مدیر عامل صنایع شیر ایران (پگاه) و کلیه مدیر عامل ­های شرکت­ های تابعه تلاش ­های بی­شماری طی سال­های اخیر در زمینه ایجاد سیستم ایمنی مواد غذایی و سیستم GMP صورت پذیرفته است.
دبیریان با اشاره به کمیته­ های GMP  و پروژهای بسیار مهم و تأثیرگذار برای استقرارسیستم ایمنی مواد غذایی عنوان کرد: بطور کلی از ابتدا و آغاز فعالیت ­های حوزة مرتبط با استقرار سیستم GMP  تاکنون 773 جلسه کمیته GMP  گردیده، و با تعداد 8هزار 715 مصوبه و تعداد 7هزار 581 مصوبه اجرا شده، حدود 88 درصد پیشرفته حاصل گردیده، که درصد قابل توجهی  است. در ضمن در سال 1393 به میزان 202 هزار 144 نفر ساعت کاری برای اجرای پروژه­ها مصروف شده است.
(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها