چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۷
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۰۷۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

اجازه ندهید فرزندانتان بدون صبحانه به مدرسه بروند

یک کارشناس تغذیه از صبحانه به عنوان یکی از وعده‌های مهم غذایی یاد کرد و به خانواده‌ها توصیه کرد: به هیچ عنوان اجازه ندهند فرزندان‌شان بدون خوردن صبحانه به مدرسه بروند.

فرزاد بابایی ، به بیان دلایل علمی اهمیت خوردن صبحانه در دانش آموزان پرداخت و گفت: بعد از بیدار شدن افراد از خواب، سطح قند خون بدن به میزان چشمگیری کاهش یافته و همین مسئله می تواند در کاهش یادگیری فرد اثرگذار باشد.

بابایی افزود: میزان آب و الکترولیت‌های بدن افراد پس از بیدار شدن از خواب نیز به میزان زیادی کاهش می یابد که خوردن صبحانه به تامین آب مورد نیاز بدن و ایجاد تعادل در میزان الکترولیت های بدن کمک می کند و از این حیث نیز خوردن صبحانه از نظر علمی برای همه افراد به ویژه دانش آموزان که در سنین رشد هستند، ضروری است.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه خوردن صبحانه باعث جذب مواد مورد نیاز بدن می شود، گفت: دانش آموزانی که صبحانه می خورند با آمادگی بیشتری سر کلاس حاضر شده و قدرت یادگیری بیشتری دارند، ضمن اینکه با خوردن صبحانه قند خون افراد تنظیم شده و تمایل کمتری به خوردن غذاهای پر قند از خود نشان می دهند.

بابایی با تاکید بر نقش مهم تغذیه سالم و درست در افزایش قدرت یادگیری و رشد فیزیکی دانش آموزان گفت: دانش آموزان در سنین رشد بوده و برای تامین نیازهای بدن خود به مصرف میان وعده ها نیاز دارند.

بابایی در ادامه با بیان اینکه بعد از یک ساعت نشستن سر کلاس درس مقداری خستگی در دانش آموزان ایجاد می شود، نقش میان وعده سالم را در بالا بردن روحیه دانش آموزان برای ادامه فرآیند یادگیری مهم دانست و گفت: میان وعده ها می توانند نقش مهمی در بازگرداندن نشاط و شادابی و آمادگی برای کلاس رفتن در دانش آموزان ایجاد کنند.

بابایی در ادامه بهترین میان وعده ها را شامل لقمه های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گردو و یا نان و تخم مرغ و گوجه دانست وگفت: خوردن مخلوطی از مغز دانه های مختلف به همراه یک پاکت شیر می تواند میان وعده خوبی برای دانش آموزان باشد.

بابایی گفت: مصرف آش های عرضه شده در مدارس نیز در صورت رعایت موارد بهداشتی و داشتن مجوز توصیه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بهترین میان وعده‌ها میان وعده‌هایی هستند که به آرامی قند را آزاد کرده و در اختیار سلول ها قرار می دهند، گفت: مصرف موادی مثل چیپس و پفک و اسنک ها و آب میوه ها به عنوان میان وعده برای دانش آموزان توصیه نمی شود.

بابایی در ادامه مصرف چیپس و پفک را به عنوان میان وعده برای دانش آموزان نامناسب ارزیابی کرد و گفت: از نظر علمی مصرف اینگونه خوراکی ها در سنین نوجوانی سبب می شود تا افراد در سنین میانسالی با عوارض زیادی مواجه شوند.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها