چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۸
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۰۷۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

اعتراض نماینده دماوند به وزیر بهداشت درباره آب معدنی دماوند

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت به دلیل نحوه اطلاع‌رسانی زیرمجموعه این وزارتخانه در مورد آلوده بودن آب معدنی دماوند انتقاد کرد.

حمیدرضا مشهدی عباسی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه منا این حادثه را جنایتی طراحی شده از سوی حکام سعودی دانست و از دولتردان و دستگاه دیپلماسی کشور خواست دشمنی‌ها و جنایات آل سعود در حق کشور را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه حکومت آل سعود از خود هیچ اختیاری ندارد و تحت حکومت استکبار و صهیونیسم فعالیت می‌کند، اضافه کرد: ناامن کردن مرزهای جنوب شرق کشور،‌ شهادت حجاج در سال 66، حادثه و جنایت مکه و منا در سال جاری، حمایت از داعش، تجاوز به یمن، حمایت از حکومت بعث عراق در حمله به ایران، توهین به مقدسات شیعیان و توهین به ایرانیان در فرودگاه‌های عربستان همه جنایت و آسیب به امنیت ملی کشور است که باید فکر اساسی درباره این حکومت موروثی و غیرمردمی کرد و از کنار این مسائل به سادگی عبور نکرد.

این نماینده مجلس با انتقاد از بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه فرهنگیان تنها یک بار می‌توانند از مزایای ارتقای علمی استفاده کنند آن را به ضرر فرهنگیان و در جهت ممنوعیت ادامه تحصیل آنان ارزیابی کرد.

مشهدی عباسی در ادامه خواستار خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه سیب از سوی دولت شد و گفت: اگر کشاورزی مقرون به صرفه نباشد نمی‌شود جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را گرفت.

وی در تذکری به وزیر بهداشت نیز خاطرنشان کرد: نوع پیام‌رسانی زیرمجموعه این وزارتخانه به مردم در مورد آلوده بودن آب معدنی دماوند محل اشکال است. چرا هر از گاهی این مسائل مطرح می‌شود؟ موضوع روغن پالم چه شد؟ چرا ایجاد تنش می‌کنید؟ اگر املاح آب معدنی دماوند تنظیم نبوده چرا کلمه آلودگی را برای آن به کار بردید؟

نماینده مردم دماوند در مجلس ادامه داد: می‌توانستید با ادبیات بهتری خبر را منتشر کند. مثلا بگویید تا اطلاع ثانوی و تا اصلاح وضعیت تولید آب معدنی مردم از مصرف آن خودداری کنند. این اقدام چه کمکی به بهداشت می‌کند؟ تنها حرف و حدیث‌ها بین مردم زیاد شده،‌ پس اشکال در گفتار را اصلاح کنید.

وی پرداخت خسارت به سیل‌زدگان دماوند را از وزیر کشور و استفاده از تجربیات نیروهای پیش دبستانی را از وزیر ‌آموزش و پرورش خواستار شد.

مشهدی عباسی در پایان با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بداند فتوای رهبری فراتر از قانون است. نمایندگان سنا و کنگره هم می‌دانند که کشور ما در طی سده‌های گذشته‌ هیچ وقت مهاجم نبوده و تنها دفاع کرده در حالی که دست آمریکا به خون مردم دنیا آلوده است.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها