چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۷۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

آغاز کشتار گاوهای شیری در کشور

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور ضمن انتقاد از شرایط ایجاد شده برای تولیدکنندگان، از آغاز کشتار گاوها توسط دامداران برای تامین هزینه‌های جاری خبر داد.

سید احمد مقدسی با بیان اینکه پس از گذشت حدود دو هفته از برگزاری جلسه هم اندیشی میان دامداران و صنایع لبنی همچنان تکلیف قیمت خرید شیرخام نامشخص مانده است، اظهارداشت: در این جلسه قرار شد صنایع این موضوع را با مجمع عمومی و صاحبان کارخانجات بررسی و نتیجه آن را به ما اعلام کنند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی ضمن انتقاد از شرایط ایجاد شده برای تولیدکنندگان، از آغاز کشتار گاوها توسط دامداران برای تامین هزینه‌های جاری خبر داد و  اضافه کرد: گاوداران ناچار شده‌اند گاوهای خود را به کشتارگاه بفرستند که این مساله برای تولید کشور بسیار خطرناک است.

مقدسی با بیان اینکه صنایع ادعا می‌کنند بازار کشش افزایش قیمت محصولاتشان را ندارد تا بتوانند شیرخام را به نرخ ۱۴۴۰ تومان خریداری کنند، گفت: وضعیت موجود سبب ورشکستگی دامداران و در نهایت خود صنایع خواهد شد، ضمن اینکه امسال فقط حقوق‌ها ۱۷ درصد بالا رفته که این بر افزایش قیمت تمام شده تولید ما تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه واردات شیر از دیگر کشورها امکان‌پذیر نیست، افزود: تمامی کشورهای اطراف ایران واردکننده لبنیات هستند و در میان کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه تنها ایران صادرکننده این محصولات است. ‌

 

مهر

(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها