چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۷۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید واکسن دوگانه «آنفلوانزا- نیوکاسل» در کشور

مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: تاکنون ۳۰ درصد نیاز کشور به واکسن دوگانه آنفلوانزا و نیوکاسل از طریق تولید داخل تامین شده و قرار است تا پایان سال مابقی آن هم تولید شود.

 سید رضا ابراهیمی در حاشیه همایش گرامیداشت ۶۰ سالگی صنعت پرورش مرغ تخم گذار درباره تولید واکسن دوگانه «آنفلوانزا - نیوکاسل»  اظهارداشت: براساس قرارداد با نمایندگان استانی تاکنون ۳۰ درصد نیاز کشور به این واکسن، در داخل تولید شده و قرار است تا پایان سال مابقی آن تولید شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دوز از این واکسن تولید شده و واکسن مذکور با دوز کمتر تأثیرگذاری بیشتری دارد، گفت:تیپ واکسن تولید شده H۹N۲ است.

در  ادامه حسین گودرزی، مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی نیز اظهارداشت: مرغدارها باید مسائل بهداشتی را در واحد خود ارتقا دهند و از نقل و انتقال وسایل مشکوک به آلودگی بپرهیزند، ضمن اینکه هر جا لازم است ضدعفونی انجام شود و تولیدکنندگان بیش از سال‌های گذشته به این موضوع دقت کنند.

مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور رازی با بیان اینکه احتمال بیشتری برای شیوع آنفلوانزا پرندگان در زمستان وجود دارد، گفت: خوشبختانه بیماری آنفلوانزای تیپ H۵N۱ از انسان به انسان منتقل نمی‌شود.

مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی ادامه داد: بهترین کار برای مبارزه با آنفلوانزی پرندگان ریشه‌کنی و از بین بردن طیور آلوده است.

 

مهر

(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها