سه شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۷۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

شیر "سویا" همه خواص شیر گاو را دارد

یک کارشناس تغذیه به افرادی که دستگاه گوارش آنها تحمل پذیرش لبنیات را ندارد توصیه کرد: از شیر "سویا" یا شیر بدون لاکتوز استفاده کنند.

مریم شیرمستی  اظهار کرد: حساسیت دستگاه گوارش برخی از افراد به شیر به دلیل وجود قند لاکتوز در شیر است که این افراد می‌توانند از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شیر بدون لاکتوز خواص شیر معمولی را دارد و پروتئین و کلسیم آن از دست نمی‌رود، ادامه داد: فرآیندی که برای جداسازی لاکتوز انجام می‌شود با تغییر ترکیب شیر همراه نیست.

این کارشناس تغذیه در خصوص شیر سویا نیز خاطرنشان کرد: این شیر با شیر گاو متفاوت است و منشا گیاهی دارد و برای افرادی مفید است که پروتئین حیوانی شیر دستگاه گوارش آنها را اذیت می‌کند.

به گفته شیرمستی شیر سویا نیز انواع پروتئین‌ها، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های گروه B موجود در شیر معمولی را دارد و تفاوتی از نظر خواص با شیر گاو ندارد.

وی افزود: موضوع دیگر انواع شیرهای طعم‌دار است که چون حاوی اسانس، افزودنی و مواد نگهدارنده هستند و شکر زیادی در آنها وجود دارد، مصرف زیادشان توصیه نمی‌شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه بهتر است افراد خود شیرهای طعم‌دار را در منزل تهیه کنند، تصریح کرد: می‌توان شیر را با انواع آبمیوه مانند آب هویج، با موز و یا با عسل ترکیب کرد و شیرهای طعم‌دار سالم و خانگی درست کرد.

شیرمستی در خصوص مصرف شیرکاکائو نیز تاکید کرد: کاکائو و قهوه مانع جذب کلسیم موجود در شیر می‌شود و خواص مفید شیر را از بین می‌برد.

 

 --------------------------------------------------

جوابیه این مطلب در اخبار مرتبط همین صفحه توسط حسین چمنی (کارشناس صنعت شیر) منتشر شده است

ایسنا

(سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها