سه شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۰۷۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کشت گندم غلط است

درحالی خودکفایی در تولید محصولات اساسی و استراتژیک همچون گندم برای تامین مهمترین جیره غذایی مردم یعنی نان به ویژه در تحریم به نظر قاطبه کارشناسان و مسئولان ضروری است، یک نماینده مجلس مدعی شد که کشت گندم اشتباه است.

 نماینده مردم شیراز در مجلس در در نشست تخصصی قائم مقام وزیر نیرو با چند نفر از نمایندگان مجلس و نمایندگانی از بخش خصوصی با اشاره به اینکه ایران ششمین تولید کننده گازهای گلخانه ای دنياست ، تاکید کرد: تحریم ها دو نوع است تحریم های داخلی و تحریم های خارجی، که تحریم های داخلی از سوی بانک ها ، تأمین اجتماعی و برخی دیگر از ارگان ها صورت می گیرد که باید این فرهنگ تغییر کند.
حسین ذوالانوار افزود: اشتباهاتی در تصمیم گیری در سال های گذشته رخ داده که موجب بوجود آمدن مشکلاتی در زمینه مصرف آب شده است مانند وجود فولاد مبارکه و زرین شهر در نقطه ای مانند اصفهان که با کمبود آب مواجه است و این دو شرکت سالانه صد میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند در حالی که مصرف آب اصفهان سالانه 140 میلیون متر مکعب است.
وی در ادامه ادعا کرد: در زمینه کشاورزی نیز اشتباهاتی مانند کشت محصولات کشاورزی داریم مانند گندم که به ازای هر کیلوگرم یک و نیم متر مکعب آب مصرف می شود در حالی که قیمت هر کیلوگرم گندم هزار و 500 تومان است.

حسین ذوالانوار افزود: تحریم های خارجی نیز شرایط را برای برخی صنایع سخت کرده بنابراین هر دو تحریم گلوگاه هایی است که باید بعد از اجرای برجام منتظر برطرف شدن آن باشیم.

 

 

تسنیم

(سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها