جمعه / ۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۰۶۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
غلامعلی سلیمانی موسس کاله :

تولید آب‌گندم برای اولین بار در کشور /جزئیات مذاکرات فرانسوی‌ها برای حضور در صنعت غذای ایران / واردات گوشت فرانسوی بجای گوشت برزیلی

غلامعلی سلیمانی در نشست خبری با رسانه ها ضمن تشریح جزئیات مذاکره شرکت‌های فرانسوی در سفر به ایران برای حضور در صنعت غذای کشورمان، گفت: شرکت‌های فرانسوی تمایل زیادی به حضور در صنعت تولید فرآورده‌های گوشتی، گوشت، لبنیات و خوراک دام دارند.

غلامعلی سلیمانی در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد جزئیات جلسه هیأت فرانسوی با وزیر صنعت و تولید‌کنندگان ایرانی، اظهار داشت: در سفری که هیأت فرانسوی طی روزهای گذشته به ایران دشته است، در مورد همکاری‌های دو کشور در صنعت غذا بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد‌: در دیدار چند روز پیش هیأت فرانسوی با نعمت‌زاده وزیر صنعت، علاوه بر وزیر بازرگانی فرانسه، نمایندگان بیش از 200 شرکت فرانسوی نیز حضور داشتند که تعدادی از آنها در صنعت غذا فعالیت دارند.

ایشان توضیح دادند: تولید‌کنندگان داخلی صنعت غذا نیز روز گذشته جلسه‌ای با نمایندگان 15 شرکت فعال صنایع غذایی فرانسه داشتند که در این جلسه قرار شد همکاری‌هایی بین تولید‌کنندگان ایرانی و فرانسوی در زمینه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی، گوشت، لبنیات، خوراک دام، جوجه یک روزه و خوراک مرغ صورت گیرد.

واردات گوشت فرانسوی بجای گوشت برزیلی

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر تولید‌کنندگان فرآورده‌های گوشتی، بخشی از گوشت مورد نیاز خود را از برزیل وارد می‌کنند، گفت: در مذاکره با فرانسوی‌ها اعلام کردیم که اگر قیمت مناسبی برای گوشت تولیدی فرانسه ارائه شود، نسبت به خرید از این کشور نیز اقدام خواهیم کرد.

تولید آب گندم برای اولین بار در ایران

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید محصول آب گندم در آینده‌ای نزدیک در کشور خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر تنها تولید آب جو بدون الکل در کشور انجام می‌شود و برای اولین بار قرار است تولید آب‌گندم نیز صورت گیرد که مجوزهای لازم برای این تولید در حال اخذ است.

 

(جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها