دوشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۸
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۰۵۸۰
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس
وزیر کشاورزی فرانسه

در تعامل با ایران جدی هستیم

وزیر کشاورزی، غذا و جنگلداری فرانسه گفت: برای استقلال در تولید نهاده‌های دامی در تلاشیم تا بتوانیم تولید پایداری در حوزه محصولات پروتئینی داشته باشیم و توافقات صورت گرفته بین ایران و کشورهای غربی به ویژه تعاملات بین ایران و فرانسه نشان دهنده جدی بودن و پایدار بودن روابط دو کشور است.

 استفان لوفل - سخنگوی دولت فرانسه - در نشست خبری مشترک وزیر جهاد کشاورزی و وزیر تجارت فرانسه با خبرنگاران داخلی و خارجی، اظهار کرد: فرانسه برای توسعه همکاری کشاورزی با ایران به ویژه در زمینه‌های تحقیقاتی، آموزشی، تولید بذر، اصلاح ژنتیک، غلات و دام‌های سبک و سنگین، دامپزشکی، روش‌های نوین آبیاری و ... آمادگی کامل دارد.

وی افزود: دیدارهایی که مقامات بلندپایه فرانسه با وزرا و مسئولین جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند نشان دهنده اهداف و اولویت‌های ویژه‌ای است که برای فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار است و هم‌اکنون در حال تدارک دیدن شرایطی هستیم که رییس‌جمهور روحانی در 17 نوامبر در فرانسه حضور پیدا خواهند کرد.

لوفل ادامه داد: در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند حمل و نقل، کشاورزی، توسعه پایدار و پروژه‌های مشترکی مانند امضا و افتتاح پروژه مشترک آبزی‌پروری بین ایران و فرانسه ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و درصددیم تا اهداف مهم استراتژیک بین دو کشور را بتوانیم با حضور وزرای دو دولت پیگیری و دنبال کنیم بنابراین اهداف و استراتژی‌های همکاری بین ایران و فرانسه بلندمدت خواهد بود.


ایسنا

(دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها