دوشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۰۵۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
گزارش پایانی نمایشگاه شیرینی و شکلات

رضایت تولیدکننده و مصرف‌کنندگان از شیرین‌ترین نمایشگاه سال

این روزها محل دائمی نمایشگاه‌های تهران شاهد شیرین‌ترین روزهای فعالیت خود است و در حالی بیش از 28 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به برگزاری نمایشگاه بیسکویت،شیرینی و شکلات اختصاص یافته است که جمشید مغازه‌ای، دبیر برگزاری نمایشگاه معتقد است اگر وسعت بیشتری در اختیارشان قرار می‌گرفت می‌توانستند مشارکت‌کننده‌های بیشتری جذب کرده و خدمات بهتری به بازدیدکنندگان ارایه کنند.

نمایشگاه چهاردهم بیسکویت، شیرینی و شکلات به معنای واقعی کلمه شیرین است و تمام بازدیدکنندگان چه بازدیدکنندگان متخصص و هدفمند و چه مردم عادی لبخند رضایتی بر چهره دارند. بر‌اساس اطلاعات خبرنگار «اقتصاد و نمایشگاه» در روز اول نمایشگاه حدود ۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند؛ هر چند بخشی از این تعداد نیز مقصدشان بازدید از نمایشگاه‌های همزمان نوشیدنی‌ها و کودک و نوزاد بود. از ویژگی‌های نمایشگاه چهاردهم شیرینی و شکلات حضور چشمگیر مردم در غرفه‌ برندهای مشهور شیرینی و شکلات است که سبب شده غرفه‌داران حتی فرصت گردشگری کوتاه در نمایشگاه و بازدید از سایر غرفه‌ها را نداشته و تنها به فکر ارائه خدمات به مشتریان و بازدیدکنندگان خود باشند.تنوع محصولات عرضه شده در نمایشگاه چشمگیر است و شرکت‌ها سعی کرده‌اند برای معرفی هر چه بهتر محصولات‌شان از طراحان زبده کمک بگیرند و با ساختن غرفه‌هایی شیک و حتی شکلاتی چشم مخاطبان را خیره سازند. نمایشگاه چهاردهم فرصت مناسبی برای مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به‌وجودآورده تا بتوانند دروازه‌های جدیدی از ارتباطات را به روی هم بگشایند در این میان البته شرکت‌های خوش نام‌تر و صاحب برند، حضور در محوطه باز نمایشگاهی را فرصت مناسب تری برای معرفی محصولات خود پنداشته اند. با گردشی در نمایشگاه با چند مشارکت‌کننده و بازدیدکننده گفت‌وگو کرده‌ایم که حاصل‌اش را می‌خوانید.
افزایش صادرات حاصل حضور در نمایشگاه
محمدبیات، مدیر فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شونیز در گفت‌وگو با «اقتصاد و نمایشگاه» از افزایش ۱۵ درصدی صادرات شرکت شونیز به‌مدد حضور در نمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶۰ درصد مراجعات ما در نمایشگاه‌های قبلی برای صادرات بوده است.
وی با اشاره به اینکه اکثر بازدیدکنندگان هدفمند به اهداف خود در نمایشگاه دست می‌یابند گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارتباط با برندهای معتبر و خوشنام است و آنهایی که دنبال برند هستند با حضور در این نمایشگاه به هدف خود می‌رسند.
بیات سطح نمایشگاه امسال را بسیار مطلوب‌‌تر نسبت به نمایشگاه سال گذشته دانست و توضیح داد: در هر نمایشگاه حضور شرکت‌ها از نظر تنوع برند بیشتر می‌شود که این موضوع به ارتقای سطح برگزاری نمایشگاه کمک می‌کند.
وی همچنین غیبت شرکت‌های معتبری همچون آیدین را در نمایشگاه امسال تعجب برانگیز خواند و اضافه کرد: شرکت شیرین عسل نیز با تمام توان خود حضور نیافته است.
ماشین‌آلات ایرانی همسطح خارجی
پیام شفیع، مدیرمالی شرکت ماشین سازی امید برگزاری نمایشگاه بیسکویت،شیرینی و شکلات را کمک‌کننده به بهبود و رونق وضعیت این صنعت دانسته و به «اقتصاد و نمایشگاه» گفت: حضور شرکت‌های خارجی و داخلی در کنار یکدیگر ایجاد رقابت کرده و به ارتقای کیفیت ماشین‌آلات صنعت شکلات‌سازی کمک می‌کند.
وی کیفیت ماشین‌آلات ساخت ایران را خوب ارزیابی کرده و ادامه داد: در حالی کیفیت ماشین‌آلات داخلی و خارجی با یکدیگر برابری کرده و تولیدات همسان دارند که برای ورود ماشین‌آلات خارجی ارز بسیاری صرف می‌شود.

شفیع سطح برگزاری نمایشگاه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران را همسطح نمایشگاه‌های خارجی دانست و تضیح داد: می‌توان گفت ایران یکی از معتبرترین برگزارکنندگان نمایشگاهی در این بخش است.



نمایشگاه شیرینی و شکلات

رضایت بازدیدکنندگان از نمایشگاه
نمایشگاه امسال به معنای واقعی بین المللی است و حضور شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، اوکراین، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، ترکیه، چین، ژاپن، فرانسه، کلمبیا، لهستان، مالزی و هندوستان سبب شده تا کیفیت و تنوع محصولات ایرانی به چشم بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بیشتر بیاید.
گشتی در نمایشگاه حاکی از رضایتمندی اغلب علاقه‌مندان بود. یک بازدیدکننده اکراینی در گفتگو با «اقتصاد و نمایشگاه» با رضایت از نحوه برگزاری نمایشگاه، گفت: غرفه بندی و محوطه برگزاری نمایشگاه بسیار خوب بود و سبب شد تا شکلات ها و شیرینی‌های تولیدکنندگان به خوبی نمایش داده شود.
این بازدیدکننده خارجی با اشاره به پیشرفت ایران در صنعت شیرینی و شکلات ادامه داد:هرساله از طرف شرکت خود در این نمایشگاه بین‌المللی حضور می‌یابد تا بهترین محصولات ایرانی را شناسایی کرده و برای خرید انتخاب کند.
وی توسعه ایران در صنعت شکلات و شیرینی‌سازی را چشمگیر دانسته و توضیح داد: ایران می‌تواند یکی از بهترین تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در جهان باشد.
این در حالی است که شرکت‌کنندگان داخلی نیز از بازدید نمایشگاه خرسند بوده و تنوع محصولات ارائه شده را عالی ارزیابی کردند.
علی متقیان، یکی از تولیدکنندگان شکلات به «اقتصاد و نمایشگاه » گفت: نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه سال گذشته رشد چشمگیر دارد و شرکت‌ها با تمام توان حاضر شده‌اند که به معنای توان بالای ایران در صنعت بیسکویت، شیرینی و شکلات است.
متقیان تنوع شکلات‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال را امیدبخش توصیف کرد و توضیح داد: هرچه تنوع محصولات بیشتر باشد بهتر می‌توان سلیقه‌های مختلف را تامین کرد.
مینا نهاوندی، بازدیدکننده‌ هم از برخورد خوب غرفه‌داران راضی بوده و معتقد است روی خوش عوامل فروش و کارکنان هر شرکتی در برخورد با بازدیدکننده سبب ایجاد علاقه و احترام به آن شرکت و خرید محصولات‌شان می‌شود.
نمایشگاه دو بار در سال برگزار شود
برگزاری این نمایشگاه در فاصله هر شش ماه یک بار، موضوعی است که برخی بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان آن را مطرح کردند و با توجه به پتانسیل بالای صنعت بیسکویت، شیرینی و شکلات خواستار تحقق این امر شدند.
(دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها