چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۰۴۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
دکتر مهدی کریمی تفرشی، مدیرعامل صنایع غذایی گلها:

گلها به مشتریان نکته‌بین و وفادار خود می‌بالد

دکتر مهدی کریمی تفرشی گفت : محصولات گلها با برنامه‌ریزی صحیح واحد بازاریابی و مدیریت محصولات و هدفگذاری وارائه روش برای رسیدن به اهداف معین توانسته است به بازارهای هدف خود در سراسر ایران دسترسی پیدا کند.

 دکتر مهدی کریمی تفرشی، عضو هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و مدیرعامل این مجموعه جزو مدیران متخصص و توانمند حوزه صنایع غذایی کشور است. وی مولف کتاب‌های ارزشمندی همچون «مدیر موفق کیست؟»، «گیاهان دارویی»، «رمز و راز تغییر» و «کارآفرینی چیست؟» است که نشان از درایت و سواد بالای مدیریتی و اشراف کامل دکتر کریمی تفرشی بر اقتصاد و مدیریت دارد.
 لطفا درباره دست‌آوردهای خودتان در حوزه مدیریت به خوانندگان ما بیشتر اطلاعات بدهید.
طبیعتا اکثر خوانندگان شما با نام و نشان و محصولات صنایع غذایی گلها آشنا هستند و بنده نیز مدیریت این مجموعه را عهده‌دار هستم. در عرصه مدیریتی به یاری خداوند توانسته‌ام به یک‌سری افتخارات دست پیدا کنم که برخی از آنها عبارتند از: تنها دریافت‌کننده نشان شوالیه اروپا در صنعت غذای ایران، دریافت گواهینامه مدیریت UNIDO از نمایندگی سازمان ملل در ایران، معرفی به عنوان یکی از مدیران برتر کشور در همایش بین‌المللی تحول مدیریت ایران، معرفی به عنوان یکی از مدیران برتر جوان ایران در همایش مدیران جوان خانه صنعت و معدن جوانان ایران، دریافت تندیس طلایی از جشنواره منتخبین مدیران برندهای صنعت ایران، دریافت تندیس طلایی از هفدهمین همایش مدیران برتر صنعت و تجارت ایران و دریافت نشان برتر جهادگر خودکفایی از نهاد ریاست جمهوری.
 صنایع غذایی گلها جزو باسابقه‌های صنعت غذای ایران محسوب می‌شود. درباره تاریخچه فعالیت این شرکت توضیحاتی ارائه دهید.

مجتمع صنایع غذایی گلها در سال 1318 هجری شمسی به صورت سنتی فعالیت خود را آغاز نمود. در آن دوره نسل اول مدیران و برنامه‌ریزان گلهـا با توجه به مقتضـای زمـان و شـرایط جـامعـه و نـیاز آن دوره تصمیـم مهمـی گرفت که آن تصمیم و همت، پایه‌گذار مجموعه‌ عظیم و ماندگار امروزی شده است. در سـال1345 نسل دوم  این مجموعه فعالیت خود را آغاز کرد و هماهنگ با شرایط جامعه مسیر از تولید سنتی محصولات به سمت صنعتی شدن حرکت کـرد. تلاش‌هـای نسل دوم گـلها به همت و تلاش مرحوم عبدالرضا کریمی تفرشی به ثمر نشست و این مجموعه شکلی صنـعتی به خود گرفت و اندیشه و تـدبیر درست و حرکت با افکاری پیشرو، مجموعه را بـه سمتی برد که  نام و نشان گلها بر تارک صنعت کشـور خوش درخشید و برند گلها در اذهان جامعه شکلی مردمی پیدا کرد و حک شد، به‌طـوری که بی‌اغراق یکی از پر افتخار ترین و قـدیمی‌ترین نشـان‌هایی شد که از آن زمـان در اذهان جـای گرفت و خاطره آن روزگاران و محصولات گلها در حافظه بسیاری از بزرگان‌مان نقش بست و باقی ماند. سپس در گذر زمان و طی طریق در مسیر تکنولوژی نیاز به افکار و اندیشه‌های تازه احساس شد و ایـن درست زمانی بود که نسل سوم گلها در دهه هشتاد با تفکری نو از راه رسید تا حرکت چرخ صنعت را این بار به مدد اندیشه و تفکر جدید و نیروی جوانی ادامه دهد و به این ترتیب نسل سوم بر پایه دانش و تکنولوژی روز و با بهره بردن از نیروهای متخصص و کارآمد و دارای مدارک تحصیلی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور کار خود را آغاز کرد و مجموعه با جهشی عظیم در زمینه تکنولوژی تولید و علم آفرینی به سمت جلو حـرکت کرد و با استفاده از تجارب نسل گذشته توانست نشان و عنوان خود را همچنان بر تارک صنعت غـذای ایـران حفظ کند.

‌‌‌‌‌در حال حاضر چه محصولاتی تولید می‌کنید و چه جایگاهی در صنعت غذای کشور برای خود متصور هستید؟


در مسیر طـولانی و دشـواری که صنایع غذایی گلها طی کرده، همواره همراهی مصرف‌کنندگان سخت‌گیر و وفادار از ابتدای فعالیت مجموعه تا امروز بهترین و ارزشمندترین سرمایه مجموعه صنایع غذایی گلها بوده است که به داشتن این مشتریان افتخار می‌کنیم و با تولید متنوع‌ترین سبدغذایی می‌کوشیم سپاسگزار مشتریان خود باشیم. سبد محصولات گلها شامل این فرآورده‌هاست: انواع ادویه‌جات، چاشنی‌ها، انواع نمک، آردها، پودرکیک، پودرژله، کافی میکس، پودر قهوه و پودر کاکائو، انواع خلال پسته، بادام، پودر نارگیل، کشمش، انواع حبوبات و سویا، انواع غلات و پودر جوانه، انواع رشته، سبزیجات خشک و مخلوط، سوپ‌های نیمه آماده، پودر فلافل، پودر فرنی و شله‌زرد، خشکبار، کنجد و بسیاری از محصولات دیگر که توانسته است اعتماد بسیاری از مشتریان با سلائق متنوع را جلب کند. گلها همچنین با برنامه‌ریزی صحیح واحد بازاریابی و مدیریت محصولات و هدفگذاری وارائه روش برای رسیدن به اهداف معین توانسته است به بازارهای هدف خود در سراسر ایران دسترسی پیدا کند. در مجموع حدود 240 قلم محصول در فهرست محصولات گلها موجود است و با توجه به این تنوع جایگاه ویژه‌ای در صنعت غذای ایران داریم.
 ادویه‌جات و انواع پودر کیک شرکت شما از نظر کیفی چه مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که این چنین پرطرفدار و محبوب است؟
این محصولات از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت بالا تهیه شده و سعی می‌شود که از نظر اصول و موارد بهداشتی تمام مسائل رعایت و محصولات از طریق اشعه گاما میکروب زدایی کامل شود و بدون افزودنی‌های بی مورد و با کیفیت عالی و کاملا خالص در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.
(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها