چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۰۴۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات
مجید منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

شیرینی و شکلات داخلی هم می‌تواند مثل ماکارونی تمام بازار ایران را قبضه کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت ایران گفت: در سال‌های اخیر توانسته‌ایم صادرات مناسبی به بازارهای جهانی داشته باشیم اما می‌توان با توسعه شرکت‌ها به افزایش میزان صادرات کمک کرده و بخش وسیع‌تری از بازار خارجی را پوشش داد.

 مجید منصوری در گفت‌وگو با «اقتصاد و نمایشگاه» توضیح داد: صنعت شیرینی و شکلات یکی از صنایع مصرفی مهم است که باید بتوانیم با شناخت ذائقه‌ مصرف‌کننده ایرانی تمام بازار داخل را با محصولات ساخت خودمان تامین کنیم.
 
وی تصریح کرد: با تنوع در بسته‌بندی، بهبود کیفیت و قیمت مناسب می‌توانیم دروازه ورود شکلات‌های خارجی به کشور را مسدود کنیم.
وی با ذکر مثالی و اشاره به اینکه ماکارونی از جمله مواد مصرفی بود که زمانی در ایران تولید نمی‌شد اما هم اکنون بازار مصرف داخلی در دست کارخانه‌های ایرانی است، اضافه کرد: تولیدکنندگان ایرانی باید ذائقه مصرف‌کننده داخلی را بشناسند و بر اساس آن تولید و نسبت به تامین بازار اقدام کنند.
منصوری حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را در رشد این صنعت تاثیرگذار دانست و گفت: تیم‌های تحقیقاتی شرکت‌های تولیدکننده باید با بررسی تولیدات خارجی، نیاز بازار مصرفی شیرینی، شکلات و بیسکویت کشورها را شناسایی کرده و منطبق با نیاز آنها محصولات خود را تولید کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور  گفت: طی این سال‌ها کیفیت محصولات ایرانی برای صادرات بسیار مطلوب‌تر شده؛ اما همچنان باید با تنوع در بسته‌بندی و تولید محصولات جدید، بازارهای بیشتری را به خود اختصاص دهیم.
منصوری برگزاری نمایشگاه‌هایی از قبیل نمایشگاه حاضر را در رشد صنعت سودمند ارزیابی کرد و افزود: تولیدکنندگان با حضور در نمایشگاه‌های
داخلی و خارجی می‌توانند نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و به بهبود وضعیت صنعت شکلات سازی کشور کمک کنند.
وی برندسازی در صنعت شیرینی و شکلات و بیسکویت کشور را خوب ارزیابی کرد و توضیح داد: تولیدکنندگان باید بتوانند محصولات منحصر به فرد و با کیفیت مطلوبی تولید کنند تا توانایی برندسازی داشته باشند.
منصوری یکی از عوامل تاثیرگذار در برندسازی را تنوع در بسته بندی دانست و توضیح داد: در حالی قهوه ترک به خاطر تنوع در بسته‌بندی و فرآوری در دنیا مشهور شده است که اصلا دانه قهوه در کشور ترکیه به عمل نمی‌آید.
(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها