چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۴۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
دکتر اسفهبدی، مدیرعامل ش رکت سهامی نمایشگاه‌ها:

نمایشگاه‌های تخصصی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی است

دکتر حسین اسفهبدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ا در پیام‌های جداگانه‌ای به نمایشگاه‌های در حال برگزاری «ماشین‌آلات، مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات»، «نوشیدنی‌ها و صنایع وابسته»، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی را امری زیربنایی برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و یکی از مجاری معرفی کالاهای تولیدی دخیل در فرآیند توسعه صادرات غیر نفتی توصیف کرد.

 شکلات ایرانی در فروشگاه‌های آمریکا و اروپا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیام خود به مناسبت آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات تاکید کرد: «امروزه و پس از توافقات بین‌المللی و بهبود شرایط تجارت جهانی، صنعت غذا می‌تواند نقش پررنگ‌تری را در افزایش صادرات غیرنفتی ایفا نماید، یکی از نقاط قوت ما در صادرات مواد غذایی در ارتباط با صنایع شیرینی و شکلات است که صادرات بسیار خوبی را در این زمینه داریم، صادراتی که با افتخار باید بگوییم به بیش از 60 کشور جهان در عرصه تخصصی شیرینی و شکلات صورت می‌پذیرد که گویای نقش مهم این صنعت در اقتصاد و ارزآوری کشور است، این صادرات پای خود را از منطقه محیطی ایران فراتر گذاشته است و به اروپا و حتی آمریکا نیز در عین شایستگی انجام می‌پذیرد.»
رییس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌ها با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی در هر کشور، علاوه بر رشد کمی تولید با به کارگیری ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی محقق می‌شود، افزود: «بی تردید تأثیر برپایی نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در حوزه صنعت شیرینی و شکلات، رونق اقتصادی صنایع خواهد بود و نقش نمایشگاه در فروش محصولات داخلی، انعقاد قراردادهای تجاری برای گسترش مبادلات اقتصادی و درنهایت کمک به رشد اقتصادی صنعتگران نقشی بی‌بدیل است و در همین راستا اجرای منظم نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات که چهاردهمین دوره خود را سپری می کند رویداد صنعتی مهمی در عرصه صنایع مواد غذایی است که با پیشرفت قابل توجهی مواجه شده است.»
بهبود ذائقه ایرانی با برندهای جهانی نوشابه
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در پیام دیگری به مناسبت برگزاری ششمین دوره نمایشگاه نوشیدنی‌ها و صنایع وابسته نیز اعلام کرد: «فرهنگ سازی در استفاده صحیح از نوشیدنی‌های استاندارد، به‌روزآوری صنایع و در نهایت تجمیع مزیت‌های کیفی و کمی تولیدی و بهداشتی، عامل موثری در توسعه و رشد این صنعت در برابر مصرف‌کننده داخلی و گسترش صادرات در بازار خارجی بوده و حضور برندهای بزرگ دنیا در ایران علاوه بر بهبود ذائقه ایرانی موجب ورود تکنولوژی و دانش خواهد شد. همچنین سرمایه‌گذاری در تولید انواع نوشابه، به ویژه نوشابه‌هایی که ماده اولیه آنها فرآورده‌های کشاورزی است، در سال‌های اخیر ضمن کاهش ضایعات، موبات افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی کشور و درآمدهای ارزی ناشی از صادرات را فراهم نموده است.»
دکتر حسین اسفهبدی اضافه کرده است: «در همین زمینه ششمین دوره نمایشگاه نوشیدنی‌ها و صنایع وابسته با تاکید بر همگرایی پتانسیل‌های موجود به‌عنوان یک فرصت مناسب و حلقۀ اتصال بین بخش‌های مختلف تولید و تجارت نوشیدنی مشتمل بر صنایع تولیدی، ماشین‌آلات و سایر عوامل موثر در نقطه عطف تولید داخلی است.»
(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها