دوشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۴۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
رئیس اتاق بازرگانی ایران در افتتاح نمایشگاه نوشیدنیها

مسئولیت نظارت بر کیفیت آب‌میوه‌ها برعهده وزارت بهداشت است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت : ارزش صادرات نوشیدنی ها به کشورهای همسایه بالغ بر 100 میلیون دلار است ، اما این حجم با توجه به توانمندی کشورمان کافی نیست .

 ششمین نمایشگاه نوشیدنی‌ها و صنایع وابسته امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون صنایع غذایی ایران  گفت: ما در بخش صنایع نوشیدنی پیشرفت‌های مناسبی داشته‌ایم به طوری که تا قبل از سال 88 سالانه 50 هزار تن آب معدنی به کشور وارد می‌شد اما امروزه ما جزو کشورهای صادرکننده این محصول هستیم.

مرتضوی در خصوص لزوم کاهش مصرف نوشیدنی‌های گازدار در کشور افزود: مصرف نوشیدنی‌های گازدار در کشور در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها قابل توجه نیست اما ما نمی‌توانیم جلوی تولید آنها را بگیریم زیرا برای خرید آنها تقاضا وجود دارد.

وی رویکرد به بازارهای جهانی را به تولید کنندگان این بخش خاطرنشان کرد و افزود : موضوع بسته بندی مناسب تولیدات یکی از راهکارهای ضروری برای حضور در بازار های بین المللی است .
جلال پور اضافه کرد : واقعیت این است که بنگاه های فعال در حوزه نوشیدنی و صنایع وابسته بخوبی تلاش کرده اند و اغلب غرفه داران در گفت وگوهای صورت گرفته از شرایط فروش خود راضی هستند .
وی تصریح کرد : تولیدات صنایع غذایی ایران از گذشته توسط کشورهای همسایه مورد استقبال قرار داشت و اکنون در این عرصه باید با رقبا فعالیت جدی به عمل آورد و در عین حال در قالب همکاریهای مشترک به شکل واحد های بزرگ در بازار جهانی حاضر شویم .
رئیس اتاق ایران ،بازار یابی جدید برای کالاهای کیفی و استاندارد ایران را در منطقه ضروری دانست و گفت : جمهوری اسلامی ایران در بخش صنایع غذایی از گذشته سرمایه گذاریهای لازم را صرف کرده و اکنون در منطقه از این لحاظ شرایط مناسبی برای تولیدات ایران وجود دارد و ضروری است از این بستر مناسب بهره گیری شود .
وی امنیت غذایی ، عدم وابستگی و رشد صادرات را لازمه فعالیت در این بخش دانست و اظهار داشت : ارزش صادرات نوشیدنی ها به کشورهای همسایه بالغ بر 100 میلیون دلار است ، اما این حجم با توجه به توانمندی کشورمان کافی نیست .
جلال پور موضوع کم آبی در کشور را یادآور شد و گفت : اکنون بخش کشاورزی باید برای محصولات تولیدی ، بگونه ای برنامه ریزی بکند که حداکثر ارزش افزوده را به دنبال داشته باشد .
وی خاطرنشان ساخت : بازار 400 میلیون نفری منطقه پیش روی کشورمان قرار دارد و در عین حال ایران در بین این کشورها از نظر شرایط آب و هوایی ، موقعیت ممتازی دارد که با این مزیت باید بیشترین بهره برداری را انجام داد .

رئیس اتاق ایرا ، نبود برند شاخص ایران در صنایع نوشیدنی را یادآور شد و گفت : انتظار می رود تا زمان برگزاری هفتمین نمایشگاه یاد شده در سال آینده این کمبود برطرف شود و تولیدات شاخص ایران در بازار جهانی هویت خود را پیدا کنند .

کاوه زرگران افزود: مساحت این نمایشگاه 6 هزار مترمربع بوده و از امروز تا 26 شهریورماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است. 

ششمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها و صنایع وابسته که روز دوشنبه توسط محسن جلال پور افتتاح شد ، تا 26 شهریورماه جاری از ساعت 10 صبح تا 18 برای بازدید عموم دایر است .

 

تسنیم

(دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴) ۱۲:۵۳
مریخی
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ Iran
0
0
0

واقعا نمایشگاه بی حالی بود.فقط تو 2تا سالن. انتظار من بازدید کننده خیلی بیشتر بود. در مقایسه با نمایشگاه شیرینی و شکلات هیچ بود.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها