یکشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۱
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۰۴۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

روز سرنوشت قندی های بورس

یک مقام مسئول با اشاره به افزایش 12.5 درصدی قیمت چغندر قند در سال زراعی جدید ، عنوان کرد: قرار است تولید کنندگان صنعت قند و شکر در ستاد تنظیم بازار بر سر افزایش 13.5 درصدی قیمت شکر سفید به توافق برسند.

رضا رحمتی  با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار روز یکشنبه جلسه مشترک با فعالان و تولید کنندگان صنعت قند و شکر برگزار می‌کند، عنوان کرد: این جلسه با هدف تصمیم گیری بر سر تعیین قیمت شکر سفید در سال زراعی جدید است.

معاون انجمن تولید کنندگان قندو شکر افزود: با توجه به افزایش 12.5 درصدی قیمت چغندر قند معادل هر کیلو 250 تومان در سال زراعی جدید ، فعالان صنعت قند و شکر و صاحبان کارخانجات تولیدی خواهان افزایش نرخ شکر سفید استحصالی از چغندر قند متناسب با افزایش هزینه ها و نرخ دستمزد هستند.

وی با ابراز امیدواری از توافق ستاد تنظیم بازار با درخواست انجمن تولید کنندگان قند و شکر افزود: پیشنهاد این انجمن برایقیمت جدید شکر سفید افزایش 13.5 درصدی آن نسبت به نرخ 2300 تومانی سال قبل یعنی تعیین نرخ 2600 تومانی برای هر کیلو شکر سفید استحصالی از چغندر قند است.

وی در ادامه از پهلو گیری 3 کشتی حامل شکر خام به سفارش شرکت بازرگانی دولتی در بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: در حالی شکر خام به صورت دستمزدی به کارخانجات بر اساس قیمت مصوب برای تسویه عرضه خواهد شد که نرخ هر کیلو شکر خام در سال گذشته مبلغ 2100 ریال به کارخانه ها تخصیص می یافت.

رحمتی از تخصیص 300 هزار تنی شکر خام به عنوان سهمیه واردات به کارخانجات هم سخن گفت و افزود: این حجم از شکر خام علاوه بر واردات محموله  300 هزار تنی شکر خام از سوی دولت به شرکت ها تخصیص داده شده تا بتوانند مابه التفاوت 200 تومانی هر کیلو شکر سفید را از این محل جبران کنند.

اظهارات این مقام مسئول در حالی است که انتشار گزارش های مالی و بودجه های برآوردی برخی شرکت های قندی بوس نشان می دهد که این شرکت ها نرخ هر کیلو شکر سفید حاصل از چغندر قند را برای سال مالی جدید به طور میانگین مبلغ 2500 تومان پیش بینی کرده اند.

 

فارس

(یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها