چهارشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۳۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری دوره طبخ آبزیان در روستای اودک دوجی

دوره آموزشی طبخ آبزیان در روستای اودک دوجی، از توابع شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش فودنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، رئیس اداره شیلات علی آباد کتول با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی زنان روستایی با فواید مصرف آبزیان، تاثیر آن در رشد و نمو و سلامت بدن، و ترویج استفاده از ماهی و میگو در سبد غذایی خانوار بود.
رحمت محمدی اظهار کرد: در این دوره آموزشی بانوان روستای اودک دوجی زیر نظر مربی مجرب، با نحوه طبخ بیش از 10 نمونه طبخ آبزیان از جمله ساندویچ لوبیا چیتی با ماهی، ته چین ماهی، ماکارونی با ماهی، استانبولی با میگو، کوکوی ماهی، سوپ ماهی، سوخاری کیلکا، سوخاری میگو، خورشت قلیه ماهی و ...آشنا شدند.
وی در ادامه با اشاره به فواید مصرف آبزیان گفت: گوشت آبزیان دارای پروتیئن مرغوب با قابلیت هضم آسان است که مصرف آن می تواند تداوم سلامتی و درمان بسیاری از بیماریها را به دنبال داشته باشد و گنجاندن آن در رژیم غذایی از جمله مواردی است که باید فرهنگ سازی شود، امیدواریم بتوانیم با مصرف ماهی و میگو، هم سرانه مصرف را در کشور بالا ببریم و هم سلامتی را به خود و خانواده هدیه نمائیم.
گفتنی ست این دوره آموزشی با مشارکت اداره شیلات شهرستان علی آبا کتول، بخشداری مرکزی، شورا و دهیاری روستای اودک دوجی برگزار شد.
(چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها